Ford F-150 Police Responder vraagt ‘Do you feel lucky, punk?’
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2Ff150policeresponder-03-1.jpg)
‘To protect and serve.’ En dat doet de Amerikaanse kit niet met een miezerige dieseltje, maar met een dikke 3,5 liter V6 twinturbo. In deze nieuwe Ford F-150 Police Responder wel te verstaan.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2Ff150policeresponder-01-1.jpg)
Voor de broodnodige context… Ford levert niet alleen moddervette Taurus en Explorer Interceptors aan de Amerikaanse politie, maar ook iets ijsbeervriendelijkere Fusion Police Responder Hybrids. Net als die drie modellen heeft deze F-150 Police Responder een zogenoemde ‘pursuit rating’. Met andere woorden: hij is geschikt voor het betere achtervolgingswerk.
LEES OOK: TWEE ALFA ROMEO GIULIA’S VOOR ITALIAANSE POLITIE
De pickup heeft daarvoor een beter koelingssysteem gekregen, opgewaardeerde remmen en een volledig offroadpakket. Zijn zescilinder levert 375 pk en 637 Nm koppel en is gekoppeld aan een tientrapsautomaat. De topsnelheid van de vierwielaangedreven Police Responder is begrensd op 161 km/h. Zijn uiterlijk maakt indruk en intimideert, vooral door die enorme, EuroNCAP-score vernietigende ‘bullbar’ op de neus.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2Ff150policeresponder-04-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2Ff150policeresponder-07-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2Ff150policeresponder-05-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2Ff150policeresponder-04-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2Ff150policeresponder-07-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2Ff150policeresponder-05-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2Ff150policeresponder-06-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2Ff150policeresponder-03-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2Ff150policeresponder-06-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2Ff150policeresponder-03-1.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit moet je volgens Audi-designer weten over nieuwe A6 Limousine
-
Leapmotor B01: wordt dit de Tesla Model 3-killer van Stellantis?
-
Abrupte koerswijziging bij Mini: toch investeren in brandstofmotoren
-
Deze auto stoot Golf van troon en is populairste occasion
-
Extreem duur optiepakket bezorgt je sterkste brandstofmotor ooit
-
Suzuki’s eerste elektrische auto weet (nog) niet te overtuigen
-
Deze volledig elektrische Panda is er al vanaf zo’n 5.000 euro
-
Smerige truc van Tesla? ‘Neppe tellerstand om garantie te omzeilen’
-
Duik in de prijslijst: de Mazda 6e – Zo zouden wij hem samenstellen
-
Mazda-topman: ‘Nieuwe MX-5 blijft klein, maar krijgt grotere motor’
-
Lucid Gravity: enorme range en mega ruim, maar niet perfect
-
Dit kost nieuwe Lynk & Co 08 plug-in hybride in Nederland