Subtiele facelift voor Fiat 500X
:quality(80)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Ffiat-500x-facelift-2018-11.jpg)
In navolging van de vernieuwde Jeep Renegade presenteert Fiat nu de opgefriste 500X. De twee SUV’s delen veel technologie met elkaar. Veel noviteiten op de 500X kennen we daarom al van de Renegade, waaronder een nieuwe 1,0-liter driecilinder benzinemotor.
Subtiele aanpassingen
Je moet twee keer kijken om de vernieuwde 500X te herkennen. We bespeuren nieuwe LED-koplampen en nieuwe achterlichten die net als bij de kleine 500 zijn ‘gevuld’ met een vak in carrosseriekleur. Nieuwe bumpers en nieuwe dagrijverlichting maakt het faceliftfeest compleet aan de buitenkant.
:quality(80)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Ffiat-500x-facelift-2018-10.jpg)
Nieuwe klokkenwinkel
Het interieur is ook opgefrist, onder meer met betere materialen en een nieuwe klokkenwinkel met twee analoge klokken een 3,5-inch TFT-display ertussen. Verder installeert Fiat naar wens een 7-inch Uconnect HD Live-infotainmentsysteem met Apple CarPlay en Android Auto-ondersteuning. Traffic Sign Recognition, Speed Advisor en Lane Assist zijn standaard. Er is keuze uit de uitvoeringen Urban, City Cross and Cross.
Motorkap
Het grootste nieuws bespeuren we onder de motorkap. Fiat levert de 500X net als de Renegade – beide modellen worden gebouwd in het Italiaanse Melfi – met nieuwe drie- en viercilinderbenzinemotoren met turbotechnologie.
:quality(80)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Ffiat-500x-facelift-2018-6.jpg)
Benzinemotoren
Nieuw is de 1,0-liter driecilinder turbomotor met 120 pk en 190 Nm. Deze wordt geleverd met voorwielaandrijving en een handgeschakelde zesbak. Er is ook nog een 1,3-liter viercilinder turbomotor met 150 pk en 270 Nm koppel, in dit geval gekoppeld aan een zestraps DCT-automaat met dubbele koppeling en voorwielaandrijving. Tot slot is er nog een 110 pk sterke 1,6-liter E-Torq-benzinemotor met handgeschakelde zesbak en voorwielaandrijving.
Diesels
Dieselen kan ook met verschillende MultiJet II Turbo Diesel-motoren. Er is keuze uit een 1.3 MultiJet II met 95 pk en 200 Nm (handgeschakelde zesbak, voorwielaandrijving), 1.6 MultiJet II met 120 pk en 320 Nm (handgeschakelde zesbak, voorwielaandrijving) en een 2.0 MultiJet II met 150 pk en 350 Nm (negentraps automaat en vierwielaandrijving).
Lees ook:
- Feest: 500.000 x Fiat 500X
- Review: Fiat 500X (2018)
- Duik in de prijslijst: B-segment crossovers met 4WD
- Abarth 500X: mogelijk al volgend jaar
Ook interessant
-
Op deze Hyundai moesten we zes jaar wachten
-
Drie nieuwe Ferrari’s onderweg, elektrisch model in 2025
-
Ein-de-lijk: Mercedes-Benz EQS geeft zich helemaal bloot
-
Is Kia Tesla en Volkswagen voorbij? Dit zijn alle details van de EV6
-
Audi kondigt uitbreiding motorengamma Q4 E-tron al aan
-
Goed kijken: Seat trekt kleintjes Ibiza en Arona strak
-
Moderne opvolger van de Peugeot 205 lijkt uitgesloten
-
Tweedehands auto kopen transparanter door nieuwe functie kentekencheck RDW
-
Dit is waarom de Hyundai Ioniq 5 géén retro-auto is
-
En de volgende: Audi Q4 E-tron inclusief Sportback
-
Systeem voor rijlessen en examens op de schop, prijs (niet) omhoog
-
Mitsubishi hoopt toch nog op komst nieuwe Outlander naar Nederland