Zo maak je jouw Fiat 500 stoerder dan iedere Abarth
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F11%2F7a3f69f543fcfacd137e6c485a7e3479-xl-1.jpg)
De Fiat 500 is in de basis geen super stoere auto. Hoewel het retrodesign veel mensen aanspreekt, is het alles behalve een testosteron verhogend design.
Als en voor een Abarth 500, 595, 695 of zelfs de elektrische 500e gaat veranderd dit al. De kleine bommetjes zien er sportiever en stoerder en leveren veel meer vermogen. Echter, zo stoer als deze Fiat 500E C Designio zien ze er nooit uit.
De stoerste Fiat 500
Toen de uitnodiging van Abarth binnenkwam om naar de introductie van de 500e te gaan, het sportieve model van de gelijknamige Fiat, hoopte we stiekem dat het bovenste deel van de koplamp – in de motorkap – dicht zou zijn. Echter, Abarth plaatst aan de bovenkant toch een soort wenkbrauwtje.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F11%2F9507f3ea081c1be637a98a3d18cfd1e1-xl.jpg)
Britste ontwerper Afzal Kahn doet exact dat wat we hoopte van Abarth, van de motorkap een vlakke plaat maken. Hierdoor wordt de neus een stuk stoerder. Ook de herziene bumper met grote tweedelige grille draagt hieraan bij.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F11%2F344420bee3e4432eef795d2643a417a5-xl.jpg)
Aan de achterkant van de Fiat 500 vind je een grote diffuser. Echt functioneel zal-ie in de 95 pk Fiat 500e niet zijn, Toch ziet het er wel stoer uit. Evenmin functioneel – maar wel stoer – zijn de 18-inch wielen en getinte koplampen en achterlichten. Voor een betere look, is het geheel met 25 millimeter verlaagd.
Het interieur is erg groen
Open je de deur van de stoere Fiat 500, dan is het wellicht even schrikken. De bekleding van de stoelen en delen van de deurpanelen is zo groen als het doet vermoeden. Het is namelijk geen echt leer, maar bestaat uit een vegan materiaal. Om de bestuurder een iets sportiever gevoel te geven is het stuurwiel voorzien van carbon fibre en centreerstreep.
De bodykit van Kahn kost naar verluidt 10.000 pond (zo’n 11.570 euro) als je voor alle opties kiest. Tip van ons: begin bij de motorkap, dat maakt je Fiat al zoveel stoerder dan de Abarth.
Spotievere Fiat 500
Hoewel de Kahn er natuurlijk sportief uit ziet, is-ie dat niet. Tenzij je niet de Fiat 500e maar de Abarth 500e als basis neemt. Waarom je als liefhebber van sportief rijden liever die Abarth wil hebben, zie je in onderstaande video.
Vijf redenen waarom je (niet) een Fiat 500 occasion moet kopen
Lees ook:
Ook interessant
-
Peugeot opent aanval op Renault 5 en Alpine: ‘Minstens zo goed’
-
Lynk & Co 08 brengt als PHEV vooral slechtste van twee werelden
-
Zwarte zaterdagen: deze datums en Europese wegen moet je mijden in de zomer
-
Negatieve stroomprijs: dit kun je verdienen met opladen elektrische auto
-
Nederlanders laten de auto vaker staan voor een vliegvakantie
-
Gaat het vervelende start-stopsysteem verdwijnen uit auto’s?
-
Duik in de prijslijst: dit kost de vernieuwde Renault Austral
-
Opladen elektrische auto met kabel over stoep vaak verboden: check jouw gemeente
-
Dit kost de nieuwe Toyota Urban Cruiser in Nederland
-
Goedkoop rijden met camper voorzien van Japanse techniek
-
Fiat komt ineens met ouderwetse feature voor 500
-
Review Suzuki eVitara: Lest, niet best