Duik in de prijslijst: Hoe duur kan een Porsche Cayman GT4 zijn?
Porsche heeft met de nieuwe 718 Spyder en Cayman GT4 een fantastisch aanbod voor de liefhebber. Ruige looks, een 4,0-liter zescilinder met 420 pk, achterwielaandrijving en een handbak. Dat smaakt naar meer! Maar hoe duur kun je een Porsche Cayman GT4 eigenlijk maken? Een duik in de prijslijst geeft inzicht.
De basisprijs
Porsche vraagt minimaal 148.500 euro voor de 718 Spyder. De Cayman GT4 is een tikkeltje duurder. Porsche brengt er minimaal 154.100 euro voor in rekening. Maar dan begint het feestje pas, want opties zijn er volop. We lopen er in dit artikel even doorheen.
De kleuren
Laten we beginnen met de kleuren. Porsche levert vier standaard tinten: wit, zwart, Indisch Rood en Racinggeel. Daarnaast zijn er nog drie metallictinten verkrijgbaar, te weten Carrarawit metallic, Gentiaanblauw metallic en GT-zilver metallic. Deze tinten hebben allemaal een meerprijs van 944 euro. Speciale kleuren zijn er ook: Krijt en Miamiblauw (3.394 euro). We kiezen voor het opvallende Miamiblauw waardoor de prijs toeneemt naar 154.794 euro.
Één wieldesign
Porsche levert slechts één wieldesign, een 20-inch 718 Cayman GT4 wiel in platina. Er zijn twee kleurenopties van Porsche Exclusive Manufaktur, te weten zijdeglans zwart en aurum zijdeglans. In beide gevallen betaal je 578 euro extra. De keuze valt op aurum zijdeglans, want dat kleurt zo goed met Miamiblauw.
Interieurkleuren
Wees voorzichtig met het selecteren van de interieurkleuren en materialen. Het kiezen van een andere lederkleur kan er namelijk voor zorgen dat je bepaalde opties verplicht moet bijbestellen. Wij kiezen voor decoratieve stiksels in contrasterende kleur rood (1.854 euro), maar we zijn dan wel verplicht om stiksel in contrasterend kleur te nemen (1.245 euro). In totaal komt er dus 3.099 euro bij.
Volledige kuipstoelen: doen!
Een niet te missen optie in een auto als de Cayman GT4 zijn de volledige kuipstoelen. Dat kost met 5.656 euro wel wat, maar het maakt het interieur wel helemaal af. De tussenstand staat inmiddels op 164.127 euro. In het menu ‘Individualisering’ van de online configurator ben je ook even zoet. Het zijn simpelweg te veel opties om op te noemen. We selecteren in ieder geval de volgende opties:
- Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) – 8.356 euro
- Remklauwen hoogglans zwart gespoten – 866 euro
- Led-koplampen inclusief Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus) inclusief voorruit met grijze band – 2.086 euro + 120 euro (2.206 euro)
- Zelfdimmende binnen- en buitenspiegels met geïntegreerde regensensor – 515 euro
- Elektrisch inklapbare spiegels – 315 euro
- Cruise control – 339 euro
- ParkAssistent (achter) met achteruitrijcamera – 1.232 euro
- 6-puntsgordel bijrijderszijde – 440 euro
- Stuurwielkrans met 12-uurmarkering in rood – 252 euro
- Climaatregeling – 805 euro
- Stoelverwarming – 440 euro
- Aircopaneel gespoten – 563 euro
- Autosleutels in exterieurkleur en etui in leder – 387 euro
- Wijzerplaten instrumentenpaneel Indisch rood – 515 euro
- Interieurpakket dashboard in leder – 1.162 euro
- Zonnekleppen alcantara inclusief licht-design pakket (749 euro
- Interieuruitbreidingspakket portierbekleding leder/alcantara – 500 euro
- BOSE® Surround Sound System – 1.245 euro
- Digitale radio – 440 euro
- Apple CarPlay – 315 euro
- Navigatie incl. Porsche Connect – 2.389 euro
Clubsport Pakket
En – tot slot – het in onze optiek niet te missen Clubsport Pakket ter waarde van 4.148 euro. Met dit pakket rust je de 718 Cayman GT4 uit met een ingebouwde rolkooi in zwart inclusief verstevigingen met aansluiting op carrosserie en voorbereiding voor een accuschakelaar. Een zespunts veiligheidsgordel voor bestuurdersstoel in zwart en lichtgewicht motorsport handbrandblusser met beugel in aluminium zijn ook inbegrepen. Een frontale kooiconstructie met FIA-homologatie voor gebruik op het circuit is verkrijgbaar bij de Porsche Motorsport-afdeling. Deze optie is overigens alleen beschikbaar in combinatie met volledige kuipstoelen.
Eindprijs
De eindprijs komt uit op 190.621 euro, waarvan dus 40.790 euro aan opties. Maar dan is ie wel he-le-maal af. En nu rijden!
Lees ook:
Ook interessant
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Audi A6 (e-tron)
-
Duik in de prijslijst: dit kost de Hyundai Inster in Nederland
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Duik in de prijslijst: de Ford Capri – zijn naam waard?
-
Duik in de prijslijst: dit kost de Cupra Tavascan
-
Duik in de prijslijst: dit kost de nieuwe BMW X3
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Audi A4, eh, Audi A5
-
Duik in de prijslijst: de Maserati GranCabrio Folgore
-
Duik in de prijslijst: dit kost de Alfa Romeo Junior in Nederland
-
Duik in de prijslijst: de Lancia Ypsilon is terug!
-
Duik in de prijslijst: dit kost de nieuwe BMW M5
-
Duik in de prijslijst: Alpine A290 – dit kost de elektrische hot hatch