Duik in de prijslijst: Peugeot 508 PSE, een performance plug-in
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F01%2FPeugeot-508-Peugeot-Sport-Engineered-Duik-in-de-prijslijst-header.jpg)
Komt ie: Peugeot 508 Peugeot Sport Engineered HYbrid 360 e-EAT8. Zo luidt de complete naam van de krachtigste in serie gebouwde Peugeot tot nu toe. Wij houden het maar op Peugeot 508 PSE. Hoe duur is deze performance plug-in hybride van Peugeot? En welke opties zijn er? Een duik in de prijslijst geeft inzicht.
De prijzen
Peugeot levert de 508 PSE in twee smaken, als Berline en als SW. De vanafprijs van de Peugeot 508 Berline PSE start bij 70.700 euro. Voor de 508 SW-versie betaal je op z’n minst 72.300 euro. Dat is een prijsverschil van 1.600 euro.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F01%2FPeugeot-508-Peugeot-Sport-Engineered-Duik-in-de-prijslijst-FOTO-004.jpeg)
Opties Peugeot 508 PSE
Heel veel is standaard op de Peugeot 508 PSE, waarover later meer, maar er zijn ook enkele opties. Zo staan er twee kleuren op de optielijst, te weten Noir Perla Nera (900 euro) en Blanc Nacre (1.050 euro). Tot slot zijn er nog twee opties: een panoramisch schuifdak van 690×560 mm (1.300 euro) en een on-board charger van 7,4 kW (300 euro). Dit was het. Je kunt dus 2.650 euro spenderen aan opties. Dat valt reuze mee.
Veel is standaard
Het geeft ook aan dat de Peugeot 508 Peugeot Sport Engineered HYbrid 360 e-EAT8 – blijft een lange naam – al heel aardig in de spulletjes zit. Je krijgt standaard vierwielaandrijving, geoptimaliseerde variabele schokdemping in drie standen (Comfort/Hybrid/Sport), een lagere zitpositie, 24 mm grotere spoorbreedte voor en 12 mm achter, remschijven met een diameter van 380 mm diameter vóór en vaste vierzuiger-remklauwen alsook Michelin Pilot Sport 4S-banden. Daarmee moet de Peugeot 508 PSE behoorlijk hard de hoek om kunnen gaan.
Nog meer standaard
Dit is ook standaard: Night Vision, Active Suspension Control, Pack City 3, een alarm, diverse Kryptonite-kleurige details, elektrisch verstelbare sportstoelen met geheugenfunctie, 20-inch lichtmetalen wielen met Black Mist-afwerking en laterale luchtgeleiders aan de voor- en achterbumper.
Aandrijflijn
De aandrijflijn van de 508 PSE bestaat uit een PureTech-benzinemotor met 200 pk, een elektromotor op de achteras met 113 pk en een elektromotor op de vooras 110 pk, die verbonden is met de geëlektrificeerde 8-trapsautomaat (e-EAT8). Samen ontstaat zo 360 pk met 520 Nm aan koppel. Op papier komt de PSE-uitmonstering 42 kilometer (WLTP) ver op een volle acculading. Dankzij de ‘i-booster’ is het mogelijk om energie terug te winnen tijdens remmen en gas loslaten. Met deze teruggewonnen energie wordt het lithium-ion accupakket weer bijgeladen.
Peugeot 508 PSE opladen
Het opladen kan via een normaal stopcontact in 6,5 uur, via een 22 kW wallbox of publiek laadpunt in 2 uur en 15 minuten, maar alleen in combinatie met de optionele Onboard Charger van 7,4 kW.
De productie start in april 2021, de Nederlandse marktintroductie volgt begin mei 2021.
Lees ook:
Ook interessant
-
Duik in de prijslijst: BYD Han, einde van de Tesla Model 3?
-
Duik in de prijslijst: de vernieuwde Alfa Romeo Giulia facelift
-
Duik in de prijslijst: de Ineos Grenadier als échte Defender-opvolger?
-
Duik in de prijslijst: Hongqi E-HS9 – serieuze concurrent voor ‘de Duitsers’?
-
Duik in de prijslijst: NIO ET7 – is nu de Tesla Model S aan de beurt?
-
Duik in de prijslijst: de Mercedes-Benz EQE SUV, wat kost de EV?
-
Duik in de prijslijst: Peugeot 408, wat kost de bijzondere Fransoos?
-
Duik in de prijslijst: NIO ET5 – moet Tesla zich zorgen maken?
-
Duik in de prijslijst: de Hyundai IONIQ 6, de goedkoopste EV van het merk
-
Duik in de prijslijst: de NIO EL7 – Beter dan Tesla Model Y?
-
Duik in de prijslijst: de MG4 Electric, geduchte concurrent Volkswagen ID.3
-
Duik in de prijslijst: de eerste elektrische Jeep