Dit is de originele Porsche 911 Sport Classic | Sjoerds Weetjes 306
Eerder dit jaar presenteerde Porsche als onderdeel van zijn Heritage Design-editions de 992 Sport Classic. Met de aankleding van het model verwijst Porsche naar de jaren 60. Maar weet je dat er al een 911 Sport Classic bestond? In deze unieke aflevering het verhaal achter de originele Sport Classic uit 2009.
Autovisie-redacteur Sjoerd van Bilsen gaat terug naar het ontstaan van de allereerste 911 Sport Classic. Hij legt je uit waarom de auto er kwam, legt uit waarom al die auto’s identiek zijn, verklaart waarom de auto nu pas een gezocht verzamelaarsobject is en onthult waarom de 997 Sport Classic niet in Amerika op de markt kwam. Sjoerd laat je bovendien de 911 Sport Classic tot in detail zien. Tot genoegen van Sjoerd zelf, want het is zijn favoriete 911-uitvoering.
Ook in deze aflevering vertelt Sjoerd je weer details die nooit eerder naar buiten zijn gekomen. Uiteraard praat hij ook de personen bij die de 911 Sport Classic niet kennen. Althans, de 997-generatie uit 2009. De 911 Sport Classic is er ook als 992-editie, op basis van de huidige 911 Turbo. Wil je meer weten over die uitvoering kijk dan ook die aflevering van Sjoerds Weetjes.
Als enige journalist in de wereld kreeg de Autovisie-redacteur de mogelijkheid om de nieuwe Heritage-uitvoering te filmen. Hij vertelt je het complete achtergrondverhaal plus alle specifieke Sport Classic-details uitvoerig in aflevering 291 van Sjoerds Weetjes.
Sjoerds Weetjes
Sjoerd van Bilsen heeft een ongekende kennis van alles op vier wielen. Hij deelt die kennis wekelijks met jou in een nieuwe aflevering van Sjoerds Weetjes. Denk hierbij aan de reden waarom een McLaren P1 GTR straatlegaal kan zijn, maar ook waarom Adblue in sommige diesels gegooid moet worden. Ook krijg je natuurlijk achtergrondinformatie over unieke wagens zoals een Volvo 440-variant die er eigenlijk niet had mogen zijn of waarom veel Japanners niet met een handbak mogen rijden. Kortom, alles wat je ooit over auto’s, speciale modellen en alles daar omheen wilde weten vertelt Sjoerd je in deze serie.
Video niet zichtbaar, klik hier
Lees ook:
Ook interessant
-
Op vakantie met een Ferrari, zo doe je dat! | Sjoerds Weetjes 351
-
Waarom er slechts één Opel-man aan de Tigra TwinTop werkte | Sjoerds Weetjes 349
-
Zo kreeg Peugeot de 206CC cadeau | Sjoerds Weetjes 347
-
Waarom de eerste Audi RS 3 zo onopvallend is | Sjoerds Weetjes 346
-
De valse start van de excentrieke Citroën C3 Pluriel | Sjoerds Weetjes 344
-
Deze onderdelen hebben het ontwerp van het merklogo | Sjoerds Weetjes 344
-
Waarom BMW twee verschillende logo’s op zijn auto’s voert | Sjoerds Weetjes 342
-
De allerlaatste Bentley Blower | Sjoerds Weetjes 341
-
Had Lotus dit model ooit moeten bouwen? | Sjoerds Weetjes 340
-
Mooi? Niet mooi? Dit is de Mercedes-Maybach S 680 by Virgil Abloh
-
Zo komt Saab 900 Cabrio aan zijn softtop | Sjoerds Weetjes 338
-
Vier Internationale Barbiedag met deze roze occasions