Met deze zeswielige Mini Moke ben je klaar voor het strandseizoen
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F06%2F6c1d9654a9928c2926ba46eb8f4fb1d5.jpeg)
Proviand achterin, surfboard op het dak: deze Mini Moke maak je in een handomdraai klaar voor het strandseizoen. Hij past bovendien perfect bij de hippe strandtentsfeer in Bloemendaal, waar het in de zomer draait om zien en gezien worden.
De Mini Moke werd eind jaren vijftig ontworpen als licht terreinwagentje voor het Britse leger, dat aan een parachute kon worden neergelaten op het slagveld, maar werd door zijn lage grondspeling en zwakke motortje ongeschikt bevonden.
Mini Moke in 1964 op de markt
Uiteindelijk kwam de Moke in 1964 op de Britse automarkt, met het idee dat hij ideaal zou zijn voor boeren en bedrijven. Onderhuids is de Moke gewoon een Mini, met dezelfde ophanging, transmissie en motor.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F06%2F963cec341f7f748472d851b53f572675.jpeg)
Bilstein-dempers en sportuitlaat
Aan deze zeswielige Mini Moke is weinig meer standaard. De carrosserie is verlengd, verbreed, met voorin een 1,3-liter moderne Mini-motor met 80 pk. Verder heeft de auto elektrische stuurbekrachtiging, Bilstein-dempers, een sportuitlaat, sterkere remmen, led-verlichting en 13-inch lichtmetalen wielen.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F06%2Fc5bb2137c90c081d297a5b825b4ab615.jpeg)
Aanpassingen van 200.000 euro
De conversie is gedaan in opdracht van een Duitse verzamelaar en heeft een paar jaar geduurd. Volgens de huidige verkoper hebben de aanpassingen meer dan 200.000 euro gekost. En dat is een stuk meer dan de vraagprijs nu, die op 98.500 euro ligt.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F06%2Fdd79e09e952ad4a178cf406d318c38cb.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F06%2Fa6c6b421d39e8c66a6ce16467ead54ee.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F06%2F454585fb964d2cf39b6df9eca8eee675.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F06%2Fdd79e09e952ad4a178cf406d318c38cb.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F06%2Fa6c6b421d39e8c66a6ce16467ead54ee.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F06%2F454585fb964d2cf39b6df9eca8eee675.jpeg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze vijf kleine hot hatches zijn messcherp en als occasion spotgoedkoop
-
Review: waarom deze nieuwe cabrio niet zo Mini is
-
Review Mini Aceman: The ICE-age is over
-
Deze vier klassiekers en youngtimers gaan meer waard worden
-
Hierdoor is de Mini Aceman een verrassend speelse crossover
-
Nee, de nieuwe Ferrari draagt niet de naam Elettrica
-
CBS: plug-in hybrides stoten meer fijnstof uit dan diesels
-
Lynk & Co 900-ontwerper: ‘ook ik zie de gelijkenissen met Range Rover’
-
Hyundai gelooft nog steeds in waterstof: dit is de Nexo
-
Mercedes vindt het stuurwiel opnieuw uit, zodat jij een filmpje kan kijken
-
Duik in de prijslijst: dit kost de DS N°8 in Nederland
-
Deze BMW Neue Klasse is een soort oversized nachtlampje