De Suzuki Swift Concept is het minst spannende studiemodel ooit
We vragen ons af waarom fabrikanten dit doen: een productieauto presenteren als studiemodel. Want zoals de Suzuki Swift op deze foto’s staat, komt hij volgend jaar gewoon op de markt.
Wat direct opvalt, is hoezeer de nieuwe Swift op zijn voorgangers lijkt. Zet je de vier generaties op een rij, dan zie je een duidelijke evolutionaire lijn. De Swift is de 911 onder de compacte hatchbacks.
Suzuki Swift met analoge meters
Het uiterlijk van de Swift spreekt voor zich. Het is in het interieur waar de grootste wijzigingen zitten. De cockpit van de Suzuki oogt strak en zakelijk, met in het instrumentencluster nog analoge meters.
Opvallend is de middenconsole, die flink naar de bestuurder toe is gedraaid. Erbovenop staat een infotainmentscherm met enkele aanraakgevoelige toetsen eronder.
Waarom de extreem kleine Suzuki Cappuccino een stuk groter is dan gepland | Sjoerds Weetjes 355
Full hybrid of milde hybride?
Op de kofferklep staat het woordje ‘Hybrid’, maar we weten niet of dat duidt op een full hybrid of een milde hybride. Tot nu toe heeft Suzuki de Swift alleen met een 48 Volt-systeem geleverd.
Suzuki Cultus als Swift
De eerste generatie Swift kwam in 2004 op de markt. Daarvoor hadden we in Nederland ook al twee generaties Swift, maar die gingen in thuisland Japan door het leven als Suzuki Cultus.
Lees ook:
Ook interessant
-
Fiat Panda 100HP vs. Suzuki Swift Sport: hot hatch voor 5.000 euro
-
Waarom de Suzuki Swift misschien de beste goedkope auto ter wereld is
-
De nieuwe Suzuki Swift lijkt op zijn voorganger, maar schijn bedriegt
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale