De elektrische nieuwe Peugeot e-Rifter is eigenlijk oud
De gefacelifte Peugeot e-Rifter heeft een stoer neusje gekregen, maar vreemd genoeg houdt-ie vast aan de ‘oude’ elektrische aandrijflijn van Stellantis.
Even voor de duidelijkheid, de Peugeot e-Rifter is de personenversie van de Partner, het bedrijfsbusje. Net zoals de Citroën ë-Berlingo de personenversie is van …tja, gewoon de ë-Berlingo, maar dan de Van.
De ‘nieuwe’ Peugeot e-Rifter
De Peugeot Rifter is in Nederland alleen nog leverbaar met elektrische aandrijving. Krijgt hij, zoals de vernieuwde Peugeot e-208, een 156 pk sterke elektromotor, een 54 kWh-batterij en een bereik van ruim 400 kilometer. Nee, helaas niet.
Oude techniek
De e-Rifter houdt vast aan ‘oude’ Stellantis-techniek, dus heeft-ie 136 pk (alleen in de rijmodus Power), 50 kWh en 320 kilometer range. Dat was eerst 280 kilometer, maar Peugeot heeft de e-Rifter iets efficiënter weten te maken met onder meer een warmtepomp voor de airco.
Weinig relevant is dan ook de genoemde sprinttijd naar 100 km/h, die 11,2 seconden zou bedragen. Een beetje planken op de autobahn is er niet bij, want de topsnelheid is begrensd op 135 km/h.
De e-Rifter is er in twee lengtes: 4,4 en 4,7 meter. Beide zijn leverbaar als vijf- of als zevenzitter. In het interieur is een digitaal instrumentarium te vinden, alsmede een 10-inch groot infotainmentscherm.
Lees ook:
Ook interessant
-
Duik in de prijslijst: dit kost de nieuwe Peugeot 3008
-
Goedkoopste oranje occasion: op één tank naar Leipzig en terug
-
Dit performancelabel stopt ermee! Al na drie jaar en slechts één model
-
Met de zevenzits Peugeot e-5008 kom je nog eens ergens
-
Jullie zijn toe aan rechthoekig stuur, denkt Peugeot, dus dat komt er…
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent