Remco Slump
Remco Slump Nieuws 17 nov 2023
Leestijd: 1 minuut

De elektrische nieuwe Peugeot e-Rifter is eigenlijk oud

De gefacelifte Peugeot e-Rifter heeft een stoer neusje gekregen, maar vreemd genoeg houdt-ie vast aan de ‘oude’ elektrische aandrijflijn van Stellantis.

Even voor de duidelijkheid, de Peugeot e-Rifter is de personenversie van de Partner, het bedrijfsbusje. Net zoals de Citroën ë-Berlingo de personenversie is van …tja, gewoon de ë-Berlingo, maar dan de Van.

De ‘nieuwe’ Peugeot e-Rifter

De Peugeot Rifter is in Nederland alleen nog leverbaar met elektrische aandrijving. Krijgt hij, zoals de vernieuwde Peugeot e-208, een 156 pk sterke elektromotor, een 54 kWh-batterij en een bereik van ruim 400 kilometer. Nee, helaas niet.

Oude techniek

De e-Rifter houdt vast aan ‘oude’ Stellantis-techniek, dus heeft-ie 136 pk (alleen in de rijmodus Power), 50 kWh en 320 kilometer range. Dat was eerst 280 kilometer, maar Peugeot heeft de e-Rifter iets efficiënter weten te maken met onder meer een warmtepomp voor de airco.

Peugeot e-Rifter
(Afbeelding: Peugeot)

Weinig relevant is dan ook de genoemde sprinttijd naar 100 km/h, die 11,2 seconden zou bedragen. Een beetje planken op de autobahn is er niet bij, want de topsnelheid is begrensd op 135 km/h.

Peugeot e-Rifter
(Afbeelding: Peugeot)

De e-Rifter is er in twee lengtes: 4,4 en 4,7 meter. Beide zijn leverbaar als vijf- of als zevenzitter. In het interieur is een digitaal instrumentarium te vinden, alsmede een 10-inch groot infotainmentscherm.

De Renault Twingo wordt zo goedkoop omdat het geen auto is

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het interessantste autonieuws rechtstreeks in je inbox

Meld je aan voor de Autovisie nieuwsbrief, dan praten wij je ieder weekend bij over het interessantste autonieuws.