Citroën C3 rallywagen laat nieuw design zien
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F05%2FCitroen-C3-WRC-Autovisie.jpg)
Meestal komt een racevariant na de normale straatversie, maar in het geval van de Citroën C3 is dat andersom. Bij het testen van de rallywagen toont Citroën ook meteen het nieuwe design van de C3. En dat is flink anders.
Neus
Een grille die doorloopt in de verlichting. Waar hebben we dat eerder gezien? Inderdaad, Citroën lijkt de nieuwe C3 wat uiterlijke kenmerken mee te gaan geven van de C4 Picasso en Grand C4 Picasso. Als we verder naar de raamlijn kijken, lijkt de C3 een veel vlottere hatchback te gaan worden dan het huidige model.
WRC
Op de rest van de lijnen moet je niet al te veel letten. Voor het seizoen van 2017 in het World Rally Championship krijgen constructeurs namelijk veel meer vrijheid op het gebied van aerodynamica. Ook worden auto’s fors breder. Tegelijkertijd worden de auto’s lichter (1.175 kg tegenover 1.200 kg) en krijgen ze 1,6 liter viercilinder turbomotoren met 380 pk.
Van DS 3 naar C3
De laatste jaren was Citroën actief met een DS 3 in de rallysport. Volgend jaar komt daar verandering in en stapt het merk over op de nieuwe Citroën C3. De straatversie wordt later dit jaar officieel onthuld.
Lees ook:
Ook interessant
-
Waarom er ‘explosieven’ onder de motorkap van jouw auto zitten
-
Remtest microcars: deze auto doet een stoppie
-
Britse technici maken einde aan elektromotor zoals we hem kennen
-
Vergeten Japanse offroader is ultieme Marktplaats-parel
-
Vind je elektrische auto’s niets? Dan kans is groot dat je gewoon oud bent
-
Mercedes-Benz CLA: wordt deze EV wél succesvol?
-
Italiaan komt met geniale oplossing voor fileprobleem: smalste Fiat Panda ooit
-
Jouw broek is de reden dat de Range Rover Electric geen frunk heeft
-
Hier is het bewijs: Tesla wordt geleid door een 54-jarig kind
-
Stekker eruit! Stellantis ziet niks meer in deze technologie
-
Duik in de prijslijst: dit kost de Ferrari Amalfi in Nederland
-
DS No 8 als nieuw vlaggenschip: maakt hij verwachtingen waar?