Citroën C3 rallywagen laat nieuw design zien
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F05%2FCitroen-C3-WRC-Autovisie.jpg)
Meestal komt een racevariant na de normale straatversie, maar in het geval van de Citroën C3 is dat andersom. Bij het testen van de rallywagen toont Citroën ook meteen het nieuwe design van de C3. En dat is flink anders.
Neus
Een grille die doorloopt in de verlichting. Waar hebben we dat eerder gezien? Inderdaad, Citroën lijkt de nieuwe C3 wat uiterlijke kenmerken mee te gaan geven van de C4 Picasso en Grand C4 Picasso. Als we verder naar de raamlijn kijken, lijkt de C3 een veel vlottere hatchback te gaan worden dan het huidige model.
WRC
Op de rest van de lijnen moet je niet al te veel letten. Voor het seizoen van 2017 in het World Rally Championship krijgen constructeurs namelijk veel meer vrijheid op het gebied van aerodynamica. Ook worden auto’s fors breder. Tegelijkertijd worden de auto’s lichter (1.175 kg tegenover 1.200 kg) en krijgen ze 1,6 liter viercilinder turbomotoren met 380 pk.
Van DS 3 naar C3
De laatste jaren was Citroën actief met een DS 3 in de rallysport. Volgend jaar komt daar verandering in en stapt het merk over op de nieuwe Citroën C3. De straatversie wordt later dit jaar officieel onthuld.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Honda ZR-V
-
Column: ‘Elektrische auto’s zijn de oplossing niet’
-
15- en 14-jarige vluchten in gestolen Toyota voor politie
-
’s Werelds goedkoopste auto van Tata als Nederlandse occasion
-
Waarom de GT3 R Rennsport de ultieme Porsche 911 is, maar je ‘m niet wil
-
Dit kost de Volkswagen ID.7 in Nederland
-
Deze bekeuringen moet je niet betalen!
-
Mistig? Dit is wanneer je mistlampen mag gebruiken
-
Bijna 40 procent van de Nederlanders vult ruitenvloeistof eigen auto niet bij
-
De BMW X2 moet gewoon lekker normaal doen
-
Waarom de elektrische auto van Huawei Tesla van zijn troon kan stoten
-
Autorijden is duur: maar carpoolen voor veel Nederlanders geen optie