Waarom de C-HR het buitenbeentje van Toyota is
De nieuwe Toyota C-HR ziet er minstens zo futuristisch uit als de vorige generatie. Althans, wat design betreft.
De aandrijflijn van de nieuwe C-HR is niet zo toekomstgericht en bestaat uit een 1,8-liter viercilinder die met hulp van een elektromotor tot 140 pk levert. Kortom, een gewone hybride! Wil je echt elektrische rijden? Dan kan je beter voor de plug-in hybride gaan met 2,0-liter viercilinder.
De nieuwe Toyota C-HR
Met de stekkervariant kan je tot wel 66 kilometer volledig elektrisch rijden. De normale hybride levert 198 pk en 206 Nm aan koppel, de stekker-hybride 223 pk en 208 Nm aan koppel. Dit verschil komt door de elektromotor. De viercilinder in de C-HR is in beide gevallen goed voor ongeveer 150 pk.
De nieuwe generatie is het buitenbeentje van de Toyota-famillie en wordt gepositioneerd tussen de Yaris en Corolla Cross.
Autovisie-redacteur Peter Hilhorst vertelt je deze video alles over de nieuwe Toyota C-HR.
Toyota
C-HR
Pluspunten
- Vlot uiterlijk
- Strak rijgedrag
- Zuinig
Minpunten
- Minder praktisch dan Corolla Cross
- Slecht zicht naar achteren
- Korte achterbank
De Toyota C-HR heeft een vlot uiterlijk, maar is daardoor wel minder praktisch dan de Corolla Cross. Wel rijdt deze hybride dynamischer.
Lees ook:
Ook interessant
-
De Toyota GR Yaris kost bijna een ton! En bedankt, Belastingdienst
-
Deze Toyota is exclusiever dan een Ferrari | Sjoerds Weetjes 393
-
Duurtest: Toyota Prius – Hoe goed is hij daadwerkelijk?
-
Zoek de verschillen: de nieuwe Toyota Yaris
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik Toyota C-HR GR Sport
-
Flitsbezorgers: Ford Puma ST vs. Toyota C-HR GR Sport
-
Hoe Daihatsu (en dus Toyota) de boel bedonderde
-
Dit kost de Toyota GR Yaris in Nederland, meer dan een BMW 5-serie
-
Waarom deze Toyota GR Yaris nu ook een boodschappenauto is
-
Duurtest: Zo zuinig en (on)praktisch is de Toyota Prius op reis
-
Deze Toyota familie-auto lijkt op een échte sportwagen | Sjoerds Weetjes 383
-
Deze Toyota Yaris maakt het supercars moeilijk!