Stijn Kuster
Stijn Kuster Nieuws 12 sep 2023
Leestijd: 1 minuut

Waarom de C-HR het buitenbeentje van Toyota is

De nieuwe Toyota C-HR ziet er minstens zo futuristisch uit als de vorige generatie. Althans, wat design betreft.

De aandrijflijn van de nieuwe C-HR is niet zo toekomstgericht en bestaat uit een 1,8-liter viercilinder die met hulp van een elektromotor tot 140 pk levert. Kortom, een gewone hybride! Wil je echt elektrische rijden? Dan kan je beter voor de plug-in hybride gaan met 2,0-liter viercilinder.

De nieuwe Toyota C-HR

Met de stekkervariant kan je tot wel 66 kilometer volledig elektrisch rijden. De normale hybride levert 198 pk en 206 Nm aan koppel, de stekker-hybride 223 pk en 208 Nm aan koppel. Dit verschil komt door de elektromotor. De viercilinder in de C-HR is in beide gevallen goed voor ongeveer 150 pk.

 De nieuwe generatie is het buitenbeentje van de Toyota-famillie en wordt gepositioneerd tussen de Yaris en Corolla Cross.

Meer dan de helft van de auto’s lijkt op elkaar

Autovisie-redacteur Peter Hilhorst vertelt je deze video alles over de nieuwe Toyota C-HR.

Toyota

C-HR

8 Score

Pluspunten

  • Vlot uiterlijk
  • Strak rijgedrag
  • Zuinig

Minpunten

  • Minder praktisch dan Corolla Cross
  • Slecht zicht naar achteren
  • Korte achterbank

De Toyota C-HR heeft een vlot uiterlijk, maar is daardoor wel minder praktisch dan de Corolla Cross. Wel rijdt deze hybride dynamischer.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het interessantste autonieuws rechtstreeks in je inbox

Meld je aan voor de Autovisie nieuwsbrief, dan praten wij je ieder weekend bij over het interessantste autonieuws.