Bug:R is Mondeo-strandbuggy van Lee Noble
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2FDSC_0063-6000x4000.jpg)
Liefhebbers van Ruska’s moeten even opletten. Want op de een of andere manier doet deze Bug:R een beetje denken aan die oude Volkswagen-buggy’s. De machine is het geesteskind van Noble-oprichter Lee Noble.
De Bug:R is te bestellen als 10.000 pond kostende kit (11.850 euro en dan moet je hem dus zelf in elkaar zetten) of als volledige auto (18.000 pond, of 21.000 euro, exclusief belastingen). Hij is voor een groot deel opgetrokken uit onderdelen van de derde generatie Ford Mondeo (2000 – 2007) en is leverbaar met een viercilinder of zescilinder Ford-motor. Volgens Noble is het echter mogelijk om vrijwel iedere krachtbron in de Bug:R te monteren.
“De Bug:R is ontworpen om lol in te hebben, aldus Noble”
Hij verwacht per jaar niet meer dan twintig tot dertig exemplaren van de strandbuggy te verkopen. De machine is achterwielaangedreven en vierwielaandrijving is geen optie. De Bug:R is ontworpen om lol in te hebben, aldus Noble. Hij zegt het model voor zichzelf ontwerpen te hebben, als speelgoed.
LEES OOK: NOBLE – “OP DE KOFFIE BIJ KLANTEN IS HEEL NORMAAL”
Noble, die sinds 2009 niet meer bij Noble Automotive werkt, heeft ook nog iets anders op stapel staan: de Exile. Die moet aan het einde van dit jaar worden gelanceerd en wordt aangedreven door een 3,5 liter twinturbo V6 van Ford. Volgens Noble zou hij in minder dan 2,9 seconden van 0 naar 100 km/h en pas bij 306 km/h buiten adem zijn. De Exile moet een prijskaartje van zo’n 90.000 pond krijgen (107.000 euro, exclusief belastingen).
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2FDSC_0074-6000x4000.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2FDSC_0067-6000x4000.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2FDSC_0074-6000x4000.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2FDSC_0067-6000x4000.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2FDSC_0064-6000x4000.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2FDSC_0075-6000x4000.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2FDSC_0064-6000x4000.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2FDSC_0075-6000x4000.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit voorstel van Honda maakte Nissan kwaad bij fusiegesprek
-
Volvo XC60 oogt anders en is plots duizenden euro’s goedkoper
-
EV-rijders betalen plots fors meer aan de publieke laadpaal
-
Hoe Audi minder auto’s gaat verkopen om meer geld te verdienen
-
In dit land is de Porsche 911 de bestverkochte nieuwe auto
-
De Nissan Ariya Nismo rijdt geweldig, maar heeft één groot nadeel
-
Deze Kia EV4 komt de Volkswagen ID.3 een oplawaai geven
-
Dit prototype van de nieuwe BMW M3 heeft 18.000 Nm koppel!
-
Lucid bouwt volstrekt overbodige elektrische auto’s, vindt het merk zelf
-
Zo zien de compacte Volkswagen ID.1 en ID.2X eruit
-
Goed nieuws voor occasionkoper: prijs gebruikte Tesla is gekelderd
-
Hè hè! Peugeot e-3008 en e-5008 krijgen eindelijk fatsoenlijk vermogen