Bugatti presenteert de Chiron Sport. Een soort CSL-versie van de 1500 pk sterke Veyron-opvolger. Hoewel... De Chiron Sport legt slechts 18 kilogram minder aan gewicht in de schaal dan de 'gewone' Chiron.

Bugatti Chiron SportBugatti Chiron Sport


En aan de aandrijflijn veranderde niets. Achterin de Chiron Sport ligt nog steeds een 8,0 liter W16 met vier turbo's, die goed is voor 1500 pk en 1600 Nm. Bugatti heeft echter met wat koolstofvezel gestrooid (zelfs de ruitenwisserarmen zijn van het goedje) en de supersporter voorzien van een Dynamic Handling-pakket.

Nardo-testcircuit

Dat betekent dat het onderstel tien procent stijver is (alleen in Handling Mode), dat het achterdifferentieel is aangepast en dat de stuurinstallatie een andere afstelling heeft. Ook is de Chiron nu uitgerust met Dynamic Torque Vectoring, wat de aandrijfkrachten actief verdeeld over de wielen. Volgens Bugatti zou de Chiron Sport zo'n vijf seconden sneller zijn dan de Chiron op het Nardo-testcircuit.

Vier ronde pijpen

Van de buitenkant is de Chiron Sport het gemakkelijkst te herkennen aan zijn vier ronde uitlaatpijpen. Zijn vanafprijs ligt op 2,65 miljoen euro, maar dan moeten daar in Nederland natuurlijk nog onze belastingen overheen. Wat krijg je daarvoor? Nog steeds 0 naar 100 km/h in minder dan 2,5 seconden en een topsnelheid van 420 km/h.