BMW deelt actieradius van aankomende en elektrische iX1
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F05%2FP90461420_highRes_the-all-new-bmw-ix1-.jpg)
BMW is hard op weg om diens elektrische gamma te vergroten. Binnenkort introduceert het de BMW iX1. Vandaag deelt het alvast de actieradius van het model.
Zoals je waarschijnlijk weet, bouwt BMW momenteel auto’s die je met een grote verscheidenheid aan aandrijflijnen kunt bestellen. Neem de 4-Serie en X3: die zijn er met benzine- en dieselmotoren, alsmede plug-in hybrides én volledig elektrische versies.
Elektrische BMW X1: de iX1
Op die tour gaat BMW de komende jaren verder, om zo optimaal te kunnen anticiperen op de vraag van de markt. Ook de nieuwe X1 wordt volgens die Power of Choice-filosofie gebouwd. Er komt één model, dat dan met verschillende aandrijflijnen verschijnt. De BMW X1 is er zodoende ook als volledig elektrische iX1.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F05%2FP90461422_highRes_the-all-new-bmw-ix1-.jpg)
Het model staat gepland voor de herfst van dit jaar, maar BMW trekt in de komende weken het doek van de kersverse compacte SUV. Vandaag delen de Duitsers een uitgebreide fotosessie van het gecamoufleerde model en de bijbehorende actieradius.
Bereik BMW iX1
Over de grootte van het batterijpakket meldt BMW nog niets, maar het stelt dat de iX1 413 tot 438 kilometer ver komt op een lading stroom. Het verbruik komt daarmee uit op 18,4 tot 17,3 kWh per 100 kilometer. Dat is allemaal niet heel baanbrekend, helemaal als je die cijfers vergelijkt met bijvoorbeeld het bereik van bijvoorbeeld de Audi Q4 E-tron 40 (511 kilometer), Kia EV6 (510 kilometer) en Hyundai Ioniq 5 (481 kilometer).
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F05%2FP90461403_highRes_the-all-new-bmw-ix1-.jpg)
Het bereik van de iX1 is wel vergelijkbaar met dat van de Mercedes-Benz EQA. Die haalt maximaal 438 kilometer uit diens batterij. Toch doet de Benz dat met een kleiner accupakket van 66,5 kWh, want een snelle rekensom laat zien dat de accu van de BMW een capaciteit van meer dan 70 kWh heeft. Mogelijk voegt BMW later nog een model met grotere batterij en actieradius toe.
Gesloten grille
Optisch zal de BMW iX1 iets afwijken van de reguliere X1, door een gesloten grille en andere bumperpartij. De versie met verbrandingsmotor zal met zowel benzine- als dieselmotoren ten tonele verschijnen. Een plug-in hybride staat naar alle waarschijnlijkheid ook op het programma.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F05%2FP90461394_highRes_the-all-new-bmw-ix1-.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Gelekt! Dit is de nieuwe MG 4
-
Mitsubishi Outlander PHEV krijgt het moeilijker dan z’n voorganger
-
Goedkoopste BYD snel in Nederland: dit is de verwachte prijs
-
Zo makkelijk kun je een ‘zelfrijdende’ Tesla voor de gek houden
-
Koop deze vrachtwagen! Dan krijg je er zes heel speciale Porsche 911’s bij
-
Bovag: ‘Voer weer subsidie in, want particulieren kopen geen EV’s meer’
-
Duik in de prijslijst: dit kost de goedkope Dongfeng Box
-
Benzine tanken in Duitsland of België: dit bespaar je vanuit jouw provincie
-
Honderden zelfrijdende auto’s op de bon geslingerd, dit is de reden
-
Dit kost de Mazda 6e in Nederland
-
Deze betaalbare occasion is de ideale trekauto voor Nederlanders
-
Deelauto volgens Nederlands onderzoek niet zo groen als gedacht