BMW 8 Serie Cabriolet nu officieel
In de afgelopen maanden liet BMW al geregeld een gecamoufleerde 8 Serie Cabriolet op de openbare weg fotograferen en woensdag lekten de eerste plaatjes al uit. Hoe verrassend is de open variant van de 8 Serie nog?
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw-8-cabriolet27.jpg)
Welnu, heel weinig. De Cabriolet-variant van de 8 Serie borduurt voort op de Coupé-broer, die eerder dit jaar al werd vrijgegeven. Hij is met een lengte van 4,84 meter net zo lang als de gesloten broer en komt in de breedte en hoogte tot eveneens 1,90 en 1,34 meter. De wielbasis is met 2,82 meter ook gelijk. Allemaal logisch, aangezien de twee tegelijkertijd werden ontwikkeld en getekend. Daardoor hoefde BMW geen concessies te doen voor de een ten opzichte van de ander. Bovendien, voor wat de productiekosten betreft, is de synergie tussen de twee varianten uiteraard zeer belangrijk.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw-8-cabriolet23.jpg)
Anthracite Silver
Het verschil is dus uiteindelijk het dak, standaard aanwezige nekverwarmer in de voorstoelen en de inhoud van de laadruimte, waarin de stoffen kap wordt opgeborgen. De bagageruimte bedraagt normaliter 320 liter, maar wanneer de knop voor de vol-automatisch bedienbare dak wordt gebruikt, neemt het laadvolume af. De softtop ligt in geopende stand onder een harde tonneaucover, die de fraaie taillelijn van het koetswerk niet negatief beïnvloed. Af-fabriek monteert BMW een kap met zwarte stof, maar tegen meerprijs is een zilverkleurige kap (Anthracite Silver) leverbaar. De gehele procedure om het dak te openen of te sluiten neemt 15 tellen in beslag. Een handeling die ook rijdend kan, tot een snelheid van 50 km/h.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw-8-cabriolet01.jpg)
840d en M850i
De vierpersoons 8 Serie Cabriolet wordt eind deze maand op de Los Angeles International Auto Show 2018 voorgesteld. De levering laat nog tot en met maart volgend jaar op zich wachten. Bij de marktintroductie is de open 8 Serie net als de Coupé (december) in twee motorversies leverbaar, te weten als M850i en als 840d. Laatstgenoemde beschikt over een zes-in-lijn dieselmotor met een slagvolume van 3,0 liter. De techneuten persen 320 pk en 680 Nm uit het dubbel geblazen blok. De andere motorkeuze is een V8-benzine met 530 pk en 750 Nm. Beide motoriseringen zetten hun trekkracht via xDrive-vierwielaandrijving -met de focus op achterwielaandrijving- op de weg. Andere aandrijflijnen volgen in een later stadium. Een M8 staat op de agenda. Na de tweedeursmodellen volgt de Gran Coupé.
Prijzen
BMW maakt de prijzen van de nieuwe 8 Cabriolet binnenkort bekend.
Lees ook:
Ook interessant
-
Goedkope Renault Twingo blijkt stiekem half Chinees
-
Gamechanger? Dit wegdek laadt elektrische auto tijdens het rijden op, kost €2 miljoen per kilometer
-
Tokkiemodus! Porsche komt met asociaalste rijassistent ooit
-
Deze elektrische auto wordt per 1 januari maar liefst 52.000 euro duurder!
-
Bij dit elektrische merk gaat opladen volgend jaar al net zo snel als tanken
-
Kijk door de gekkigheid heen en je ziet hier de nieuwe Peugeot 208
-
Alfa Romeo denkt dat het Ferrari is en start eigen Special Projects
-
Duik in de prijslijst: de Mitsubishi Grandis is terug
-
Plan voor coolste Mazda sinds jaren staat plots op losse schroeven
-
Heeft dit ding niet veel te weinig vermogen voor een Brabus?
-
Gelekt! Dit is de nieuwe en uiterst betaalbare Renault Twingo
-
Dure veiling-Mercedes blijkt houtjes als remblokken te hebben
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw-8-cabriolet27.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw-8-cabriolet25.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw-8-cabriolet12.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw-8-cabriolet22.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw-8-cabriolet23.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw-8-cabriolet24.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw-8-cabriolet21.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw-8-cabriolet20.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw-8-cabriolet19.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw-8-cabriolet18.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw-8-cabriolet17.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw-8-cabriolet16.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw-8-cabriolet15.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw-8-cabriolet13.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw-8-cabriolet11.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw-8-cabriolet10.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw-8-cabriolet05.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw-8-cabriolet30.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw-8-cabriolet02.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw-8-cabriolet03.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw-8-cabriolet04.jpg)