Basisversie Polestar 2 heeft meer bereik en vermogen, maar er is meer
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F04%2F651054_20220427_Polestar_2.jpg)
De Polestar 2 heeft een aantal aanpassingen ondergaan en daar profiteert de basisversie van. Die heeft nu door zijn batterij met grotere capaciteit een verbeterde actieradius en een elektromotor met meer vermogen.
Aanvankelijk was de EV enkel beschikbaar met twee elektromotoren, goed voor een vermogen van 408 pk. Vorig jaar kwam daar verandering in. Toen introduceerde het automerk een versie met iets kleinere batterij(en) en een elektromotor minder. Precies die versie heeft nu enkele aanpassingen ondergaan.
Polestar 2 kan sneller laden en heeft verbeterde actieradius
De Standard Range Single Motor, zoals de uitvoering van de Polestar 2 heet, heeft nu een batterij met een capaciteit van 69 kWh. Voorheen had die variant nog een 64 kWh-accu. Daarmee komt de elektrosedan nu 30 km verder en heeft tot maximaal 474 kilometer aan actieradius. Dat is onder andere te danken aan een verbeterde celchemie. Ook kan de basisversie van de Polestar 2 nu sneller laden. Het maximale vermogen bedroeg 116 kW, maar is nu opgeschroefd tot 130 kW.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F04%2F651842_20220427_Polestar_2.jpg)
Naast accu en actieradius zijn ook op motorisch vlak wijzigingen. Voorheen leverde de enkele elektromotor 165 kW, maar dat bedraagt nu 170 kW (oftewel 231 pk). Geen verrassende cijfers, want daarmee is het vermogen identiek aan dat van de Polestar 2 Long Range Single Motor.
Aluminium
Overigens meldt Polestar dat het ook de onderdelen van de 2 heeft verbeterd. Het bedrijf zegt aluminium in te kopen bij bedrijven die hernieuwbare energie gebruiken voor het productieproces. Ook is het van plan om het reguliere aluminium in de wielen te vervangen door koolstofarm aluminium, dat ook door middel van hernieuwbare energie wordt geproduceerd.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F04%2F651076_20220427_Polestar_2.jpg)
Da’s trouwens niet alles, want de autobouwer verbeterde ook de warmtepomp en de sensor in het interieurfilter. Ook voegt het een zonnescherm voor het panoramadak toe en geeft het de 2 een aantal optische wijzigingen. Zo is ‘Magnesium’ nu de standaardkleur, en is er een aantal tinten gewijzigd. De wielen van de Polestar 2 hebben ook een nieuw ontwerp.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F04%2F651079_20220427_Polestar_2.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Goedkoopste Polestar 2 wordt achterwielaandrijver
-
Geen dode elektrische auto: deze speciale Polestar leeft
-
Je elektrische auto draadloos opladen kan sneller dan je denkt
-
Gaat Genesis Tesla in Europa verslaan met een nieuwe elektrische auto?
-
Eigenaren elektrische auto niet meer bang voor lege accu
-
Volkswagen neemt afscheid van legendarisch model
-
Dit is hoe sommige flitspalen kunnen zien of je gedronken hebt
-
Duik in de prijslijst: BYD Han, einde van de Tesla Model 3?
-
Max Verstappen verkoopt occasion: wil jij deze extreme Porsche?
-
Had of heb jij een ‘sjoemeldiesel’, dan heb je recht op een schadevergoeding
-
Is de opvolger van de Lamborghini Aventador te gecompliceerd?
-
Kan dit!? Dodge Challenger maakt gehakt van Tesla Model S Plaid