Audi TT S line competition, voor wie de S en RS too much zijn
Wie zijn TT graag wat sportiever heeft, maar niet aan de duurdere S of hardcore TT RS wil, is er nu de Audi TT S line competition.
Audi TT
Eigenlijk bevat de Audi TT S line competition vooral de nodige optische opsmuk. De singleframe-grille, spiegelkappen en diffuser zijn uitgevoerd in hoogglans-zwart, evenals de permanent opstaande achterspoiler. Zwart chroom treft je aan als kleur op de uitlaatpijpjes.
De auto wordt in beperkte oplage gebouwd en staat op 19-inch wielen, die roodkleurige remklauwen verbergen. Als lakkleur is wit, grijs, rood en blauw mogelijk – het klapdak van de TT Roadster is altijd zwart bij de S line competition.
Interieur
In het interieur vind je S-sportstoelen, een sportstuur en de Audi virtual cockpit. De bekleding is zowel van leer als alcantara. Het met schuim opgevulde dashboard komt uit de TTS.
S line competition
De Audi TT S line competition bevat de 230 pk-sterke 2,0 liter TFSI-motor en kan besteld worden als voorwielaandrijver met handgeschakelde zesbak of automatische S tronic – of als vierwielaandrijver met S tronic.
Een coupé kost minimaal 41.940 euro, de roadster begint bij 44.340 euro. Dat is flink minder dan de TTS Coupé en Roadster (65.150 euro en 68.950 euro) of de TT RS (87.900 en 90.900 euro), al zijn de prestaties natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit is waarom Audi ineens 74 procent (!) minder winst maakt
-
De #5 is de allergrootste Smart ooit
-
Duik in de prijslijst: Dacia Spring interessanter dan ooit?
-
Elon Musk: ‘Koop verborgen range Tesla Model Y voor 1.850 euro’
-
Rijtest Mini Cooper SE: meer vermogen en moderner dan ooit
-
Waarom we de Rolls-Royce Cullinan niet ‘gefacelift’ mogen noemen
-
Wat de W12 van deze Bentley Batur gemeen heeft met Phil Collins
-
Pas op: deze populaire benzine uit Frankrijk beschadigt jouw auto
-
De productiepartner van Fisker gelooft er niet meer in
-
Na ontslagen op ontslagen volgen bij Tesla… nóg meer ontslagen
-
Slachtofferhulp boos op vaste klanten CJIB: ‘Gek dat we dit toelaten’
-
Lege accu? Dit kost het als je strandt met je elektrische auto