De Audi TT heeft geen facelift gekregen, maar hooguit een laserbehandeling om één of twee rimpels weg te werken. Het verschil is eigenlijk gewoon niet te zien, maar er zijn natuurlijk wel andere wijzigingen.

Audi TT 20 Years


Zo introduceert de speciale TT 20 Years, die in een oplage van 999 stuks wordt gebouwd en leverbaar is in Arrow Gray en Nano Gray. Volgens Audi heeft hij meerdere designdetails van de Audi TTS Concept uit 1995. Daarbij is er ook nog de Audi TTS Competition. Het sportievere TT-model is aangekleed met onder meer een achtervleugel, rode remklauwen, 20 inch lichtmetalen wielen en een aantal exterieurdetails in hoogglans zwart.

Meer kracht

Voor de vernieuwde Audi TT zijn twee benzinemotoren beschikbaar: de 40 TFSI met 197 pk en de 45 TFSI met 245 pk. Beide hebben aan kracht gewonnen in vergelijking met hun voorgangers. Daarbij is er nog het 306 pk sterke 2,0 TFSI-blok in de TTS. Daarmee accelereert de coupé in 4,5 seconden van stilstand naar 100 km/h (4,8 seconden voor de Roadster).

S Tronic

Standaard op de TTS is de zeventraps S Tronic-automaat met dubbele koppeling en Quattro-vierwielaandrijving. Bij de andere twee TT-modellen kunnen de kopers kiezen tussen dezelfde S Tronic-transmissie of een handgeschakelde zesbak. Permanente vierwielaandrijving kan niet worden besteld op de TT 40 TFSI, maar wel op de TT 45 TFSI.

Derde kwartaal

Voor de geüpdatete TT zijn drie nieuwe exterieurkleuren beschikbaar: Cosmos Blue, Pulse Orange en Turbo Blue (alleen voor S Line en TTS). Hij staat altijd op 17 inch lichtmetalen wielen, maar optioneel zijn exemplaren tot wel 20 inch leverbaar. De TT wordt leverbaar vanaf het derde kwartaal, maar is al vanaf eind september te bestellen.

TT_0400008_AB_28
Audi TT 20 Years
TT_0400003_AB_28
Audi TT 20 Years
TT_0400002_AB_28
Audi TT 20 Years
TT_0400006_AB_28
Audi TT 20 Years
TT_0400007_AB_28
Audi TT 20 Years
TT_0400010_AB_28
Audi TT 20 Years
TT_0400011_AB_28
Audi TT 20 Years