Audi komt met concurrent Maybach
Audi komt met een antwoord op de Mercedes-Maybach S-Klasse. Dat melden insiders aan Autovisie. De nieuwe generatie A8 zal als basis voor de luxe limousine dienen.
De Maybach-concurrent wordt een van de carrosserievarianten van de volgende generatie A8. De sedan komt er dus in drie maatvoeringen. Naast de standaardlengte volgt een Lang-uitvoering, die 13 centimeter meer beenruimte achterin te bieden heeft. Daarnaast komt de extra lange variant. Puur voor je beeld: de Mercedes-Maybach S-Klasse is nog eens twintig centimeter langer dan de lange variant van de S-Klasse.
August Horch
Hoe de limousine precies gepositioneerd gaat worden, is nog niet bekend. Op de reactie van Autovisie om de auto als Horch uit te brengen, werd positief gereageerd. Horch is de achternaam van Audi’s grondlegger, August Horch. Het merk ontstond begin vorige eeuw. Na onenigheid met financierders startte August een nieuw merk, Audi genaamd.
Chinese inspiratie
Wanneer het merk de meest prestigieuze A8 lanceert, weten we niet. De nieuwe A8 verschijnt volgend jaar. Het merk heeft voor de ontwikkeling van de limousine meer dan ooit de focus gelegd op het achtercompartiment. Daarvoor heeft de fabrikant zich laten inspireren door de Chinese A8-rijder, die veelal achterin plaatsneemt tijdens ritten.
Lees ook:
Ook interessant
-
Straatlegale sportwagen wil eigenlijk Formule 1-auto zijn
-
Is de Skoda Elroq de redding van de Volkswagen Group?
-
Rapport: dit is de échte reden dat het zo slecht gaat bij Nissan
-
Leasecontracten lopen af: elektrische Volkswagen wordt goedkoper in 2025
-
‘1.000 kilometer met Honda-accu’: waarom die claim weinig zegt
-
Nieuwe Formule 1-serie over Ayrton Senna moet je gezien hebben
-
Exclusief: op pad met Tsjechische hypercar van €1,4 miljoen
-
Elektrische Vinfast VF6 is best concurrerend geprijsd
-
Amnesty: ‘Elektrische auto’s zijn slecht voor de mensenrechten’
-
Eerste Nederlandse snelweg met e-tol: zo werkt het
-
Als jij dít doet in de auto, ben je vanaf nu niet meer verzekerd
-
Westerse automerken in luxesegment krijgen rake klappen in China