Aston Martin CALLUM Vanquish 25 maakt hebberig
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F07%2FAstonMartinVanquish25Front3QTR.jpg)
Hij is al eens eerder voorbijgekomen, deze Aston Martin Callum Vanquish 25. Maar nu zien we een productierijp exemplaar op de foto staan, en die maakt ons toch wel erg hebberig.
De naam Ian Callum komt je vast wel bekend voor. Hij is onder meer verantwoordelijk voor het design van de Aston Martin Vanquish, het gave model dat in 2001 het levenslicht zag. Gek genoeg heeft hij kort geleden weer aan dat model gewerkt, een restomod genaamd Aston Martin Callum Vanquish 25.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F07%2FAstonMartinVanquish25Side.jpg)
Aston Martin CALLUM Vanquish 25
De volledige naam is dus ‘Aston Martin Callum Vanquish 25’. Waarom 25? Omdat er, in samenwerking met R-Reforged, slechts 25 exemplaren gebouwd worden. Maar wat deze Vanquish nog meer bijzonder maakt, is het feit dat hij niet origineel is. De vering rondom wordt vervangen door een modernere set, en de Vanquish komt 10 mm dichter bij de grond te liggen. Dat moet de auto lichter en levendiger maken. Daarnaast krijgt hij ook stijvere anti-rollbars en speciaal ontwikkelde 20 inch gesmeden velgen met Michelin Pilot Sport-banden. De motor is ook niet met rust gelaten. Het motorblok is iets gekieteld en er is een nieuw in- en uitlaatsysteem geplaatst. Hij produceert nu 61 pk meer dan origineel. Daardoor komt het totaal uit op 589 pk. Dit vermogen kan optioneel door een automaat met zes versnellingen gestuurd worden.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F07%2FAstonMartinVanquish25Underbonnet1.jpg)
Het interieur krijgt nieuwe sportstoelen, een dunner stuur en nieuwe schakelflippers achter dat stuur. Natuurlijk wordt hij ook helemaal opnieuw bekleed naar de visie van Callum. Het witte leer is overigens geen verplichting, de klant mag dit zelf bepalen. Wat wel verplicht is, is de verwijdering van de achterbank. De Vanquish was eigenlijk bedoeld als tweezitter, en dat wordt hij nu ook. Door deze aanpassing komt er meer laadruimte vrij en kan hier de ‘bespoke luggage-set’ geplaatst worden. Dat laatste is een samenwerking tussen Callum en Mulberry.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F07%2FAstonMartinVanquish25Interior2.jpg)
Bij de tijd
Hoewel de Aston Martin Callum Vanquish 25 vrij gedateerd is, wordt er wel een nieuw 8-inch multimediasysteem in het dashboard gemonteerd. Functies als Apple CarPlay, Android Auto en Bluetooth ontbreken dan ook niet. Veel materialen en onderdelen worden vervangen, om hem toch een beetje bij de tijd te houden. En dat brengt ons bij de prijs. Als je niet je eigen Vanquish meeneemt, kan hij besteld worden met een vanafprijs van €605.500 euro, exclusief alle belastingen. Als je wel je eigen Vanquish meeneemt wordt dit goedkoper, al is niet exact bekend hoeveel goedkoper. Dat hangt waarschijnlijk ook van de staat van je meegebrachte Aston af.
Lees ook:
Ook interessant
-
De zevenzits SUV van Porsche is nog groter dan de Cayenne
-
Dit is hoe Nederlands bedrijf TomTom nog meer dan een half miljard omzet draait
-
Deze Bugatti Chiron Profilée is de duurste nieuwe auto ooit geveild
-
Zo had de BMW M4 er af fabriek uit moeten zien
-
Nederlandse studenten maken meest efficiënte waterstofauto
-
Deze elektrische auto heeft de beste actieradius in de winter
-
Veel Nederlanders moeten op de centen letten terwijl Shell winst maakt: ‘Het systeem is ziek’
-
Autovisie Kennisquiz: Lancia of geen Lancia?
-
Automonteur rijdt Toyota Supra van klant total loss tijdens testrit
-
Werknemers Ferrari krijgen recordbonus
-
McLaren 750S wordt de laatste der Mohikanen
-
Waarom deze oliegrootmacht 100 waterstofstations in Europa bouwt