AC Schnitzer laat BMW i3 sneller ogen
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F48288928372_c9a93ebd9f_o.jpg)
BMW-tuner AC Schnitzer heeft zich gewaagd aan de milieuvriendelijkste BMW van dit moment: de BMW i3. De ‘upgrades’ zijn niet alleen visueel, maar ook technisch.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F48288928272_76194204ae_o.jpg)
AC Schnitzer staat vooral bekend om zijn aanpassingen op topmodellen van BMW. Maar de Duitse tuner doet nu meer dan dat, want het vergrijpt zich ook aan de BMW i3. De enige volledig elektrische auto van BMW heeft van zichzelf al bijzondere looks. Daar bouwt AC Schnitzer vrolijk op voort met een uitgesproken bodykit. Maar onderhuids zijn ook technische aanpassingen gedaan.
Sneller
Vanzelfsprekend hebben de mensen bij het tuningsbedrijf de auto visueel onder handen genomen met de nodige extra’s. Zoals de speciale bumpers en vleugel, die moeten in dit geval de i3 niet alleen sneller laten lijken, maar ook de aerodynamica van de auto verbeteren. Pluspunt is ook dat deze zonder enig spuitwerk op de auto te schroeven zijn.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F48288928452_8423e5c8df_o.jpg)
AC Schnitzer wilde ook nog de rijkwaliteiten van het elektrische stadswagentje aanpakken. Dit deden ze door 12 mm spacers achter elk wiel te plaatsen. De extra spoorbreedte zorgt volgens het bedrijf voor extra stabiliteit op zowel hogere als lagere snelheden. Daarnaast zijn er nieuwe veren geplaatst waardoor de i3 20 mm dichter op het wegdek komt te liggen. Dat moet ook helpen bij het weggedrag.
Carbon fiber
Opvallend genoeg zijn geen van de onderdelen van carbon fiber gemaakt. Een materiaal wat menig Duitse tuner graag in grote hoeveelheden gebruikt. AC Schnitzer koos voor de i3 voor ASA (acrylonitrile styrene acrylic ester) en PUR (polyurethaan).
Dan blijven we alleen nog met de vraag achter of al die updates wel wenselijk zijn op een BMW i3. De auto heeft van zichzelf al niet een buitengewoon hoog bereik en het verhogen van de downforce gaat daar geen positieve impact op hebben. Hogere downforce betekent doorgaans meer rolweerstand, en dat betekent weer minder bereik. Kortom, met deze updates maakt AC Schnitzer dat de BMW i3 sneller oogt, maar waarschijnlijk langzamer gaat.
Lees ook:
Ook interessant
-
Je elektrische auto draadloos opladen kan sneller dan je denkt
-
Gaat Genesis Tesla in Europa verslaan met een nieuwe elektrische auto?
-
Eigenaren elektrische auto niet meer bang voor lege accu
-
Volkswagen neemt afscheid van legendarisch model
-
Dit is hoe sommige flitspalen kunnen zien of je gedronken hebt
-
Duik in de prijslijst: BYD Han, einde van de Tesla Model 3?
-
Max Verstappen verkoopt occasion: wil jij deze extreme Porsche?
-
Had of heb jij een ‘sjoemeldiesel’, dan heb je recht op een schadevergoeding
-
Is de opvolger van de Lamborghini Aventador te gecompliceerd?
-
Kan dit!? Dodge Challenger maakt gehakt van Tesla Model S Plaid
-
Wordt deze nieuwe Explorer bestverkochte auto van Ford?
-
Dus toch: EU maakt een plan voor brandstofauto’s na 2035