Audi RS6 Project DTM is heel dik, letterlijk.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F1-web-rs6-front-breit-1.jpg)
De uitgemonsterde versie van de Audi A6, de Audi RS6, is van zichzelf al erg breed. Maar blijkbaar zijn er mensen die hem nog breder willen zien. Die mensen komen uit Duitsland en werken bij tuner Triebwerk Motors. Zij maakten de dikste RS6 die je in tijden gezien hebt.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F3-web-rs6-iso-vorne.jpg)
De reguliere Audi RS6 valt niet bepaald onder de ‘sleeper’ categorie. Hij krijg van de Ingolstadters al flinke velgen, een brede bodykit en gigantische uitlaatpijpen mee. Zelfs een leek kan de RS6 en een S6 of A6 uit elkaar houden. Maar het kan altijd dikker, en dat bewijzen de heren tuners van Triebwerk. Zij bouwden dit gevaarte: de Audi RS6 Project DTM.
Uiterlijk
De naam verraadt het eigenlijk al: de Project DTM haalt zijn inspiratie uit de Deutsche Tourwagen-Masters. Daar rijdt Audi tegenwoordig met een hele brede RS5 met een vierpitter. En daarmee is het ook maar goed dat Triebwerk alleen voor het uiterlijk van hun auto heeft gekeken naar de DTM. Deze RS6 heeft namelijk zijn oude vertrouwde vierliter V8 met twee turbo’s en 560 pk.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F5-iso-heck.jpg)
Maar nu moet je niet gelijk denken dat het hier alleen gaat om uiterlijk vertoon. Dat is allerminst waar. De duidelijk aanwezige bodykit is namelijk niet alleen uit koolstofvezel opgetrokken (om gewicht te besparen) ook is hij aerodynamisch getest. Dat betekent dat hij de luchtstroom om de auto heen moet verbeteren. Zo zijn de front splitter, de sideskirts en de machtig grote diffuser aan de achterkant allemaal zo geplaatst dat ze de auto beter laten presteren.
Krachttoer
Daarnaast ligt de Audi RS Project DTM dichter op het asfalt dan een reguliere RS6 dankzij een schroefset van KW. De 22 inch velgen komen van Ankry en de banden die eromheen liggen zijn extra plakkerig rubber van Michelin.
Mocht u nu denken dat u uw RS6 ook de visuele krachttoer van Triebwerk gunt, dan moet u wel snel zijn. De tuners hebben maar 11 bodykits klaarliggen.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Honda ZR-V
-
Column: ‘Elektrische auto’s zijn de oplossing niet’
-
15- en 14-jarige vluchten in gestolen Toyota voor politie
-
’s Werelds goedkoopste auto van Tata als Nederlandse occasion
-
Waarom de GT3 R Rennsport de ultieme Porsche 911 is, maar je ‘m niet wil
-
Dit kost de Volkswagen ID.7 in Nederland
-
Deze bekeuringen moet je niet betalen!
-
Mistig? Dit is wanneer je mistlampen mag gebruiken
-
Bijna 40 procent van de Nederlanders vult ruitenvloeistof eigen auto niet bij
-
De BMW X2 moet gewoon lekker normaal doen
-
Waarom de elektrische auto van Huawei Tesla van zijn troon kan stoten
-
Autorijden is duur: maar carpoolen voor veel Nederlanders geen optie