Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Audi A3
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F05%2FBMW-120i-vs-Audi-A3-5-van-96.jpg)
Autovisie test niet alleen elektrische auto’s op hun actieradius en verbruik, ook bij benzine en hybride auto’s meten we wat ze in praktijk verbruiken. Ditmaal testen we hoe zuinig de Audi A3 daadwerkelijk is.
Het verschil tussen de fabrieksopgave en het daadwerkelijke verbruik is bij sommige auto’s groot. Om deze reden test Autovisie het echte gemiddelde verbruik in de praktijk met bijvoorbeeld airco en radio aan. Zo weet jij beter hoe zuinig de auto echt is.
Audi A3
Autovisie rijdt de Audi A3 met de 1,5-liter viercilinder. Deze krachtbron is samen met een starter/generator goed voor 150 pk en 250 Nm.
Volgens de WLTP-meetmethode verbruikt de Audi A3 slechts 5,2 liter benzine op 100 kilometer. Wat houden we hier in praktijk van over?
Het daadwerkelijke verbruik
Op de Autovisie Normronde bleek de TFSI zelfs een fractie zuiniger dan op papier. Met een verbruik van 4,9 liter op 100 kilometer drinkt hij slechts met 1 liter per 20,4 kilometer.
Audi | |
---|---|
WLTP-verbruik gemiddeld | 5,2 l/100 km |
Gemeten verbruik | 4,9 l/100 km |
Actieradius (WLTP/gemeten) | 1.020 km |
Milieulabel | B |
CO₂-emissie | 122 g/km |
Testconditie: 18 graden Celsius, droog |
De verbruiksronde
Autovisie test zelf in Nederland onafhankelijk het verbruik tijdens de dubbeltest. Let op, het verbruik kan variëren want is afhankelijk van je rijstijl maar ook weersomstandigheden en nog veel meer factoren.
Wil je alles weten van de Audi A3? Bekijk dan hier de dubbeltest tegen de BMW 120.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de BMW 120
-
Volkswagen Tayron: daadwerkelijke actieradius en het verbruik
-
Mazda CX-80: dit is de daadwerkelijke actieradius en het verbruik
-
MG HS: dit is de daadwerkelijke actieradius en het verbruik
-
BYD Seal U: dit is de daadwerkelijke actieradius en het verbruik
-
Review BYD Dolphin Surf: budget-EV van Lamborghini-ontwerper
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Citroën ë-C3 Aircross
-
Duurtest Fiat 600: wat is er mis met de achterklep?
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de BYD Atto 2
-
MG S5: kan hij concurreren met de Skoda Elroq en Kia EV3?
-
Duurtest Peugeot e-3008: het eindcijfer na 11.000 testkilometers
-
Het ontbreekt de Changan Deepal S07 aan de juiste ingrediënten