Unieke Groep B Mazda RX-7 rallyauto kan nu van jou zijn
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F08%2FDSC-6461-e1724407103175.jpg)
Vergeet de Delta, Quattro’s en 205. Deze Mazda RX-7 van de legendarische Groep B is een van de gaafste, maar vergeten, rallyauto’s. De legendarische Japanner kan nu van jou zijn.
Overigens zijn er maar weinig Groep B-auto’s waarvan ons liefhebbershart niet harder gaat kloppen. Het liefst voeg je ze allemaal aan je collectie toe. Je had al een leuke verzameling op kunnen bouwen. Twee jaar geleden werden er al vier legendes aangeboden.
Groep B Mazda RX-7
Ditmaal dus de Mazda RX-7 Evo Group B Works, zoals de volledige naam bij de advertentie luidt. De auto deed niet mee aan de Groep B, maar is een homologatie. Mazda moest twintig van deze Evo’s bouwen om aan de eisen van de rally te voldoen. Doordat er in 1986 een einde kwam aan de klasse, werden er slechts zeven exemplaren gebouwd.
Wankelmotor
Onder de motorkap van de Mazda RX-7 ligt een 1,3-liter wankelmotor die goed is voor 300 pk en 270 Nm aan koppel. Deze is gekoppeld aan een handgeschakelde versnellingsbak met vijf verzetten. Overigens klinkt die rotatiemotor geweldig. Geniet van onderstaande rally-beelden uit de jaren 80.
De Mazda RX-7 kon met zijn achterwielaandrijving nooit echt opboksen tegen de vierwielaangedreven concurrentie. Maar dat maakt deze occasion niet minder gaaf.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F08%2FDSC-6464.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F08%2FDSC-6560.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F08%2FDSC-6465.webp)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F08%2FDSC-6544.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F08%2FDSC-6512.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F08%2FDSC-6464.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F08%2FDSC-6560.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F08%2FDSC-6465.webp)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F08%2FDSC-6544.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F08%2FDSC-6512.jpg)
De auto is volledig als de rally-auto en heeft dus ook de grote spoiler, verstralers en typische jaren 80-wielen. Doordat het interieur gestript is, en de auto allerlei gewichtsbesparingen heeft, weegt hij slechts 960 kilogram.
De Mazda RX-7 wordt aangeboden op een veiling
De auto staat in Polen en beschikt over een kenteken. Hij staat bij een veiling. Wat de auto op gaat brengen is lastig in te schatten.
Klik hier om naar de veilingsite te gaan.
Toyota Hilux FCEV: is dit de enige toekomst voor de waterstofauto?
Lees ook:
Ook interessant
-
Illegale drift in bekende Monaco-bocht komt rallyrijder duur te staan
-
Waarom deze Hyundai i20-occasion 4,5 keer meer kost dan nieuwe
-
Waardevaste oerdegelijke Japanse occasion is nu toch betaalbaar
-
Rimac Nevera-occasion te koop: hoeveel is de EV nog waard?
-
Dikke Volvo XC60-occasion is 80 procent minder duur dan nieuw
-
BMW’s familie-occasion nu voor de helft van de nieuwprijs
-
Sportcoupé voor 20.000 euro: Ford Mustang GT vs. Nissan 350Z
-
Toyota V8-occasion op grijs kenteken is ideale belastingontwijker
-
Legendarische roadster nog steeds een van de beste als occasion
-
Hyperzuinige Toyota Prius is nu betaalbare occasion
-
De allereerste auto met klapkoplampen | Sjoerds Weetjes 444
-
Prijs duurste Nissan-occasion van Nederland is schrikbarend