Waarom de Ford Ranger plug-in hybride handig(er) is
De Ford Ranger wordt in Nederland met name verkocht aan aannemers en boswachters. Een vooroordeel natuurlijk, al moet je goed zoeken wil je een Ranger vinden die niet op grijs kenteken staat. Het model krijgt in de toekomst een plug-in hybride aandrijflijn en daardoor wordt hij praktischer dan ooit.
De huidige Ford Ranger is er met een viercilinder dieselmotor en een krachtige 3,0-liter V6 benzinemotor in de Raptor. Hier komt dus een veel milieuvriendelijkere aandrijflijn bij.
De Ford Ranger plug-in hybride is handiger
Echter, milieuvriendelijkheid is niet het enige waar het om draait bij de nieuwe Ford Ranger Plug-in Hybrid. Een hybride kan namelijk ook handig zijn. Net als de andere Rangers heeft de pick-up namelijk stopcontacten, één in de cabine en twee in de laadbak.
Zo kan je op de bouwplaats bijvoorbeeld je boormachine opladen of zwaarder elektrisch gereedschap gebruiken. Gaat de accu leeg, dan springt de brandstofmotor automatisch aan. Handig is dus dat de Ranger langer jouw apparaten van stroom kan voorzien zonder de brandstofmotor aan te spreken.
40 kilometer elektrisch rijden
Hoe groot het accupakket van de Ranger plug-in hybride is, laat Ford nog niet weten. Wel is bekend dat de elektromotor die de 2,3-liter benzinemotor bijstaat de pick-up 40 kilometer elektrisch kan voortsleuren. Zijn maximumtrekgewicht (geremd) is beoogd op 3.500 kg, hetzelfde als bij de andere aandrijfvarianten van de Ranger.
De plug-in hybride heeft naast een grotere accu nog een voordeel ten opzichte van de andere Ford Rangers. De PHEV stoot natuurlijk minder koolstofdioxide uit. Dit betekent dat deze auto in Nederland waarschijnlijk de goedkoopste uitvoering wordt. Wat de prijs gaat zijn, is nog onduidelijk.
Lees ook:
Ook interessant
-
Een kijkje in de ‘geheime’ opslagruimtes van Alfa Romeo
-
Xpeng werkt aan compacte, elektrische hatchback voor Europa
-
Dit is hoeveel Nederlanders gemiddeld lenen voor een auto
-
Bizarre crash: 81-jarige Oostenrijker stort met Porsche 911 in rivier
-
400 km/h op deze bizarre quad met V12: voor wie niet bang is
-
Lage olieprijzen, maar dure benzine: zo trap je niet in truc van tankstation
-
Eerste beelden elektrische Range Rover, dit is wanneer hij komt
-
Je gelooft nooit welke motor er in deze Ferrari 812 Superfast-opvolger ligt
-
Chinese Tesla-concurrent krijgt slimme Nederlandse prijs
-
Koerswijziging Aston Martin, plots ligt de V12-motor voorin
-
Captur te klein? Deze Renault Symbioz heeft een maatje meer
-
Elektrische occasions plots populair nu EV-subsidie verdwijnt