Voor dik 25 mille meer heb je de Mercedes-AMG G63
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F42_Mercedes_AMG_G63.jpg)
Tenminste, als je aan het kijken bent voor een Mercedes-Benz G 500. Voor de G 63 vraagt de dealer exact € 232.995,-.
De orderboeken voor de G 63 zijn inmiddels geopend, maar de kans is klein dat er ook daadwerkelijk voor de dikke 232 mille een G 63 in Nederland wordt afgeleverd. De prijs is eenvoudig te verhogen door enkele accessoires op de prijslijst aan te vinken. Zo kun je de G 63 optuigen met het AMG-nightpakket. Dan wordt het topmodel voorzien van donkere richtingaanwijzers, achterlichten en koplampen, krijgen de stootlijsten een zwart sierinzetstuk, groeit de bandenmaat tot 21 of desgewenst 22 inch en kleuren de buitenspiegelbehuizing, ring van de reservewielhouder en bumperlijsten obsidiaanzwart. Het kost de kopers € 3.606,-.
Sportstriping
Wie € 2.299,- extra investeert krijgt het AMG Driver’s Package, een stoere benaming voor een herprogrammering van de elektronisch begrenzer. De G 63 haalt dan 240 km/h in plaats van 220 km/h. Voor € 908,- legt Mercedes-Benz een koolstofvezel afdekplaat over de 585 pk sterke 4.0 V8-biturbomotor. De duurste optie is het Edition 1-pakket. Het omvat het eerder genoemde AMG-nightpakket, inclusief het 22 inch grote schoeisel, plus AMG-sportstriping roodgekleurde buitenspiegelkappen (desgewenst achterwege te laten), multicontourstoelen met AMG-nappalederen bekleding in zwart met ruitdessin, rode segmentband en rode contrastsiernaden, een AMG Performance-stuurwiel, AMG-sierdelen en Edition 1-vloermatten. Het aanvinken van het pakket beperkt de klant wel in het aantal beschikbare carrosseriekleuren. De Edition 1 is er in poolwit, obsidiaanzwart, selenietgrijs, designo diamantwit bright, designo nachtzwart magno of designo platina magno. Lees ook: Afscheid in stijl voor Mercedes G65 AMG
585 pk
De AMG-versie vormt het topmodel van de G-familie, die verder louter uit een G 500 bestaat. De twee hebben beide een 4.0 V8-motor onder de kap. In de G 63 levert het blok, dat hij deelt met de E 63, echter 585 pk, een groot verschil met de 422 pk uit de G 500. De AMG-versie is in staat van stilstand naar 100 km/h in 4,5 seconden te accelereren. De topsnelheid bedraagt standaard 220 km/h. De 2.485 kg zware G-Klasse verbruikt gemiddeld 1 op 7,57, dus het is maar goed dat de tank 100 liter groot is.
Lees ook:
Ook interessant
-
Hoe Audi minder auto’s gaat verkopen om meer geld te verdienen
-
In dit land is de Porsche 911 de bestverkochte nieuwe auto
-
De Nissan Ariya Nismo rijdt geweldig, maar heeft één groot nadeel
-
Deze Kia EV4 komt de Volkswagen ID.3 een oplawaai geven
-
Dit prototype van de nieuwe BMW M3 heeft 18.000 Nm koppel!
-
Lucid bouwt volstrekt overbodige elektrische auto’s, vindt het merk zelf
-
Zo zien de compacte Volkswagen ID.1 en ID.2X eruit
-
Goed nieuws voor occasionkoper: prijs gebruikte Tesla is gekelderd
-
Hè hè! Peugeot e-3008 en e-5008 krijgen eindelijk fatsoenlijk vermogen
-
Waarom de Maserati MC20 GT2 Stradale géén heldenmaker is
-
Aston Martin: ‘Onze klanten haten elektrische auto’s!’
-
Zo verdwijnen miljoenen aan EV-subsidie naar het buitenland