Volkswagen I.D. R Pikes Peak gaat voor heuvelklimrecord
![volkswagen_i.d._r_pikes_peak_2_02fd00000b7a07b3](https://img.autovisie.nl/images/XWs0URMZHl632XDwBbxegcudsYI=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fvolkswagen_i.d._r_pikes_peak_2_02fd00000b7a07b3.jpg)
De elektrische I.D.-modellen van Volkswagen moeten niet alleen met stroom, maar ook emotioneel worden geladen, om maar even een akelige marketingterm te gebruiken. Daarom doet Volkswagen eind juni mee aan de Pikes Peak International Hill Climb met deze I.D. R Pikes Peak.
Over de specificaties van de racer zwijgt het merk nog, maar dat er een volledig elektrische aandrijflijn met meerdere elektromotoren onder de carrosserie schuilt, is natuurlijk zo klaar als een klontje.
Rhys Millen
Volkswagen aast met zijn vierwielaangedreven I.D. R Pikes Peak op het record van de Amerikaanse coureur Rhys Millen, die in 2016 een toptijd van 8 minuten en 57,118 seconden neerzette in een elektrische e0 PP100.
Group C-achtig
Het uiterlijk van de I.D. R Pikes Peak loopt in de pas met de studiemodellen die we reeds hebben gezien: de I.D., I.D. Buzz en I.D. Crozz. De lage, Group C-achtige auto heeft bijvoorbeeld opvallende led-verlichting op de neus, die de suggestie wekt van een grille en twee koplampen.
Ruim 150 bochten
De Pikes Peak International Hill Climb wordt sinds 1916 gehouden in de Rocky Mountains. Het parcours is net geen twintig kilometer lang en heeft ruim 150 bochten. De finish bevindt zich op een hoogte van 4300 meter.
Lees ook:
Ook interessant
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?