Volkswagen I.D. in 2020 in de showroom
Deze I.D. moet een nieuw tijdperk inluiden voor Volkswagen. Een post-dieselgatetijdperk zullen we maar zeggen. De geplaagde fabrikant komt daarom in de komende jaren met een hele reeks elektrische modellen, waaronder een productieversie van de I.D.
De I.D. moeten we zien als de aftrap van Volkswagens elektro-offensief. De auto is van het formaat Golf en staat op het modulaire MEB-platform, dat als basis gaat dienen voor alle toekomstige elektrische VW-modellen.
Actieradius
Voor de aandrijving van de I.D. zorgt een 170 pk sterke elektromotor, die zijn voeding krijgt van een accupakket dat genoeg ‘peut’ heeft voor een geschatte actieradius van ongeveer 400 tot 600 kilometer. Autonoom rijden moet de I.D. in theorie ook kunnen.
Showroom
Volgens Volkswagen is die zelfrijdende functie vanaf 2025 beschikbaar op zijn productiemodellen. De I.D. zelf zou vijf jaar eerder al in de showroom moeten staan en moet er mede voor zorgen dat Volkswagen in 2025 zijn doel haalt van 1 miljoen verkochte elektrische auto’s.
Lees ook:
Ook interessant
-
BMW i3, nieuwe Volkswagen en Hongqi voor Nederland | Beursverslag Beijing Auto Show Deel 1
-
Dacia Duster: een alleskunner of nu een simpele lifestyle-SUV?
-
Waarom Abarth vijf Alfa’s sloopt voor hun nieuwe model
-
Totale vernedering: Lucid Air Sapphire vs. Tesla Model S Plaid
-
Deze mooie Volkswagen-SUV ga je om simpele reden nooit zien
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland