Volkswagen I.D. in 2020 in de showroom
Deze I.D. moet een nieuw tijdperk inluiden voor Volkswagen. Een post-dieselgatetijdperk zullen we maar zeggen. De geplaagde fabrikant komt daarom in de komende jaren met een hele reeks elektrische modellen, waaronder een productieversie van de I.D.
De I.D. moeten we zien als de aftrap van Volkswagens elektro-offensief. De auto is van het formaat Golf en staat op het modulaire MEB-platform, dat als basis gaat dienen voor alle toekomstige elektrische VW-modellen.
Actieradius
Voor de aandrijving van de I.D. zorgt een 170 pk sterke elektromotor, die zijn voeding krijgt van een accupakket dat genoeg ‘peut’ heeft voor een geschatte actieradius van ongeveer 400 tot 600 kilometer. Autonoom rijden moet de I.D. in theorie ook kunnen.
Showroom
Volgens Volkswagen is die zelfrijdende functie vanaf 2025 beschikbaar op zijn productiemodellen. De I.D. zelf zou vijf jaar eerder al in de showroom moeten staan en moet er mede voor zorgen dat Volkswagen in 2025 zijn doel haalt van 1 miljoen verkochte elektrische auto’s.
Lees ook:
Ook interessant
-
Heeft Citroën gewoon een paar ledjes op de gefacelifte C4 geplakt?
-
In de vernieuwde Citroën Ami zou je een Eend moeten herkennen
-
De nieuwe Alpine A110 R Ultime is gruwelijk duur
-
Mini John Cooper Works Electric en Aceman is sneller dan een Ferrari
-
De Audi Q6 Sportback E-Tron koop je niet voor de ruimte, wél voor de range
-
De elektrische Citroën C5 Aircross komt straks 700 kilometer ver
-
Zo wilde Volkswagen de Golf 50 jaar geleden eigenlijk noemen
-
Deze negen jaar oude BMW heeft een hoogst illegaal record gebroken
-
Zo pakt België buitenlanders die rijden onder invloed hard aan
-
Flitspaal betrapt bijzondere bestuurder op snelheidsovertreding
-
De elektrische Lynk & Co 02 maakt de Volvo EX30 overbodig
-
Dit studiemodel van BMW gaat in productie en kost ruim 750.000 euro