Elektrische Opel Ampera-e komt 380 kilometer ver
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Fopel-4.jpg)
‘Duitsers maken geen grappen’, houdt Opel ons voor in een reclamefilmpje. En dat ze ook geen originele persberichten maken, blijkt wel uit de begeleidende tekst bij deze Ampera-e. ‘This Opel is simply electrifying’, staat er. Niet doen, Opel. Niet doen.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Fopel-1.jpg)
Hoe dan ook, Opel geeft hoog op van de actieradius van de elektrische Ampera-e. Volgens NEDC-metingen (New European Driving Cycle) zou de Europese variant van de Chevrolet Bolt ruim 500 kilometer ver moeten kunnen komen op zijn volgeladen batterijpakket. En daarmee zou de Ampera het een stuk beter doen dan concurrenten als de BMW i3 en Nissan Leaf.
Realistischer
Opel is echter wel zo eerlijk om toe te geven dat de NEDC-cyclus een nogal rooskleurig beeld geeft van de actieradius. Daarom heeft het merk de Ampera-e onderworpen aan de wat meer werkelijkheidsgetrouwe WLTP-meting (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) en op basis daarvan de echte reikwijdte geschat op 380 kilometer (wat de i3 en Leaf ook niet halen).
Voeding
Tenminste, als je niet steeds de 204 pk sterke elektromotor van de Ampera-e probeert uit te wringen. Doe je dat wel, dan word je getrakteerd op een acceleratie van 0 naar 50 km/h in 3,2 seconden. De voeding voor de elektromotor komt overigens van batterijen met een capaciteit van 60 kWh. Die zijn ‘verborgen’ in de bodem van de Opel, waardoor ze geen interieurruimte in beslag nemen.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Fopel-4.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Fopel-5.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Fopel-2.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Fopel-6.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Fopel-3.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F08%2F1-Opel-Ampera-e-Paris-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Fopel-4.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Fopel-5.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Fopel-2.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Fopel-6.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2Fopel-3.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F08%2F1-Opel-Ampera-e-Paris-1.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze auto’s moet je nooit kopen volgens ChatGPT
-
Occasions: 3 comfortabele top-middenklassers voor 15.000 euro
-
Deze zelfgebouwde Saab EX kan van jou zijn, en dat wil je
-
Waarom is LPG zo goedkoop?
-
Lotus-fans opgelet, deze speciale Bac Mono R is alles wat je wil!
-
Deze sportauto kan je rijden van een AOW-uitkering
-
Dit is de Tesla Cybertruck als politieauto, en die kan echt komen
-
Benzine toch niet duurder!
-
Nooit meer een parkeerkaartje kopen: zo werken de 4 bekendste parkeerapps
-
Deze occasion wil je: Peugeot 607, beter dan een BMW 5-serie?
-
Bijna 30 procent van de benzinerijders wil na accijnsverhoging een andere auto
-
Audi stopt met de Q4 e-tron 40, dit is zijn opvolger