Je kunt nu ook je vieze laarzen kwijt in de vernieuwde Ford Focus Wagon
Ford geeft niet alleen de Focus hatchback een facelift, ook de Wagon is natuurlijk vernieuwd. Die is een stukje praktischer dan voorheen, want je kunt eindelijk je vieze laarzen achterin leggen zonder dat je bagagevloer vies wordt.
De autobouwer spreekt van een aantal innovatieve toevoegingen aan de Focus Wagon. Een daarvan is een nieuwe hoogwaardige mat voor de bagageruimte. Die was eerst enkel te vinden als vloermat in de duurdere Vignale-uitvoering, maar zorgt dus nu ook voor een heerlijke ondergrond voor je viervoeter. Ford verzekert bovendien dat de mat makkelijk te reinigen is, omdat-ie korte vezels heeft.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F10%2F2021_FORD_FOCUS_ACTIVE_03.jpg)
Dubbele laadvloer
Handig is ook dat Ford de bagageruimte nu voorziet van een scheidingswand. Omdat de dubbele laadvloer een centraal scharnierpunt heeft, kun je op die manier de bagageruimte opdelen in twee afzonderlijke delen. Makkelijk als je een paar boodschappen hebt gedaan waarvan je niet wilt dat ze door de bagageruimte schuiven.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F10%2F2021_FORD_FOCUS_MCA_36.jpg)
Ford voorziet de Focus Wagon nu ook van een ‘natte zone’. Dat kennen we al van andere Ford-modellen en is een gecoate ruimte ónder de laadvloer. De voering van die ruimte is uitneembaar, zodat je ‘m makkelijk kunt drogen of schoonmaken. Best makkelijk als je een keer vieze laarzen of een natte paraplu wilt vervoeren.
Instructielabel
Heb je straks zo’n Focus gekocht en snap je niet hoe deze (vrij basale) functies werken, dan is er een oplossing. Ford meldt namelijk dat het een heus instructielabel in de bagageruimte heeft toegevoegd. Eenvoudige afbeeldingen laten dan zien hoe je alle noviteiten van de bagageruimte kunt gebruiken. Want wat bleek: 98 procent van de huidige Focus-eigenaren was zich helemaal niet bewust van allerlei functies die de auto al had. Mensen wisten blijkbaar niet hoe je bijvoorbeeld de achterbank moest ontgrendelen om ‘m te kunnen neerklappen.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F10%2F2021_FORD_FOCUS_ACTIVE_01.jpg)
Ford introduceert de vernieuwde Focus in het eerste kwartaal van 2022. In aanloop naar die marktintroductie maakt het ook de nieuwe prijzen bekend.
Lees ook:
Ook interessant
-
Duitse onderzoekers testen 14 auto’s op elektromagnetische straling: zijn EV’s slecht voor je gezondheid?
-
Duitse tuner Brabus verkoopt appartementen en villa’s op eigen eiland, dit kosten ze
-
Duik in de prijslijst: dit kost de Toyota Urban Cruiser in Nederland
-
Bekend middenklassemerk komt plots met budget-Range Rover
-
F1-auto’s klinken volgens Max Verstappen als ‘stofzuigers’, maar er is hoop
-
Deze goedkope aanstaande klassiekers zijn een goede investering
-
Ruim 100.000 Nederlandse BMW-rijders mogelijk recht op schadevergoeding
-
Robot van Xpeng lijkt zoveel op een vrouw dat ingenieurs been moeten openknippen op podium
-
V12-supercar is lichter dan Mazda MX-5 en kan nu van jou zijn
-
Heeft de Renault Twingo echt stootrubbers?
-
Waarom bij deze Land Rover Defender een heel stuk mist
-
Druk op Tesla nóg verder opgevoerd na meer klachten over gevaarlijke deurhendels
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2FSchermafbeelding-2019-07-29-om-16.48.15.png)