TVR keert terug naar Le Mans, maar niet met een eigen auto. Want het Britse merk heeft een overeenkomst gesloten met het Zwitserse Rebellion Racing, dat met een Oreca R13 LMP1-prototype aan het World Endurance Championship meedoet.

Rebellion RacingRebellion Racing


De machine wordt niet aangedreven door een TVR-motor, maar door een 4,5 liter Gibson-V8. Desondanks zal TVR profiteren van de operationele en technische kennis die het WEC-seizoen 2018/2019 het merk oplevert, aldus directeur Les Edgar. "Die kunnen we toepassen in onze straatauto's en bij onze toekomstige raceactiviteiten", denkt hij.

Nieuwe Griffith

Edgar nam TVR in 2013 over van de Russische zakenman Nikolay Smolensky en werkte gestaag aan een wederopstand. Die kwam vorig jaar, toen de kleine Britse fabrikant op de Goodwood Revival de nieuwe Griffith onthulde. Er worden in eerste instantie vijfhonderd Launch Editions gebouwd. Daarna hoopt TVR duizend auto's per jaar te kunnen bouwen. De Griffith is uitgerust zijn met een 507 pk sterke 5,0 liter V8 van Cosworth.