Trainingspak voor Opel Insignia: de Insignia GSi
Een sportievere aankleding, maar niet meer pk’s. Opel stoft vandaag een bekende aanduiding af en lanceert de Insignia GSi. Toch blijft het niet alleen bij uiterlijk vertoon…
Onderstel
Na jaren van afwezigheid is de aanduiding ‘GSi’ terug. Betekende het vroeger nog vrijwel altijd meer vermogen, nu staat het voor een sportief uitrustingsniveau. Denk aan ST-Line van Ford of R-Design van Volvo. Wel kiest Opel ervoor om de GSi alleen met de voorlopige topmotorisering te leveren, de 2,0 liter turbomotor met 260 pk. Motorisch mag hij dan niet aangepakt zijn, dat geldt niet voor het onderstel. De veren zijn ingekort en er zijn adaptieve ‘FlexRide’ dempers gemonteerd. De Insignia GSi staat op 20 inch grote wielen, met Michelin Pilot Sport 4 S banden. Over sportieve aspiraties gesproken…
Rondetijden
Het is dan weliswaar geen OPC, de Insignia GSi doet op de Nürburgring niet onder voor zijn 65 pk sterkere Insinia OPC van de vorige generatie. De Insignia GSi is dan ook 150 kilogram lichter en beschikt ook nog eens over ‘Torque Vectoring’, wat zorgt voor een beter bochtgedrag. Ook is hij uitgerust met een speciale ‘Competition’-modus, die te activeren is door twee keer op de ESP-knop te duwen. De tractiecontrole is dan volledig uitgeschakeld, zodat er zelfs licht driftwerk mogelijk moet zijn.
Schakelen
Bij spoilers en grote luchtinlaten aan de buitenkant hoort ook een sportiever interieur. Opel monteert daarom nieuwe sportstoelen in de Insignia GSi. Die stoelen zijn niet alleen op alle mogelijke manieren in te stellen, maar ook voorzien van verwarming, ventilatie en een massagefunctie. Het stuurwiel, dat voorzien is van schakelpeddels, heeft een afgevlakte onderkant en de hemelbekleding is zwart.
Frankfurt
Opel trekt in september officieel het doek van de Insignia GSi. In het laatste kwartaal van dit jaar is hij vervolgens te bestellen. Aangezien de Insignia met de 260 pk sterke turbomotor nu al in de prijslijst staat 58.495 euro (waarvan 27.240 euro BPM!!), moet je rekenen op minimaal 60.000 euro voor deze nieuwe sportieve variant. Later volgt overigens ook nog een dieselversie.
Lees ook:
Ook interessant
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver
-
Tesla ontslaat 14.000 mensen, maar wil Elon Musk miljarden uitkeren
-
Hongqi komt met betaalbare Bentley-kloon (naar Nederland?)
-
Is deze Kia K4 de voorbode van de nieuwe Ceed?
-
Nieuwe Porsche Cayenne GTS: niet de sterkste, wel de duurste
-
Nieuwe versie van Audi A3 gaat strijd aan met de crossover