Trainingspak voor Opel Insignia: de Insignia GSi
Een sportievere aankleding, maar niet meer pk’s. Opel stoft vandaag een bekende aanduiding af en lanceert de Insignia GSi. Toch blijft het niet alleen bij uiterlijk vertoon…
Onderstel
Na jaren van afwezigheid is de aanduiding ‘GSi’ terug. Betekende het vroeger nog vrijwel altijd meer vermogen, nu staat het voor een sportief uitrustingsniveau. Denk aan ST-Line van Ford of R-Design van Volvo. Wel kiest Opel ervoor om de GSi alleen met de voorlopige topmotorisering te leveren, de 2,0 liter turbomotor met 260 pk. Motorisch mag hij dan niet aangepakt zijn, dat geldt niet voor het onderstel. De veren zijn ingekort en er zijn adaptieve ‘FlexRide’ dempers gemonteerd. De Insignia GSi staat op 20 inch grote wielen, met Michelin Pilot Sport 4 S banden. Over sportieve aspiraties gesproken…
Rondetijden
Het is dan weliswaar geen OPC, de Insignia GSi doet op de Nürburgring niet onder voor zijn 65 pk sterkere Insinia OPC van de vorige generatie. De Insignia GSi is dan ook 150 kilogram lichter en beschikt ook nog eens over ‘Torque Vectoring’, wat zorgt voor een beter bochtgedrag. Ook is hij uitgerust met een speciale ‘Competition’-modus, die te activeren is door twee keer op de ESP-knop te duwen. De tractiecontrole is dan volledig uitgeschakeld, zodat er zelfs licht driftwerk mogelijk moet zijn.
Schakelen
Bij spoilers en grote luchtinlaten aan de buitenkant hoort ook een sportiever interieur. Opel monteert daarom nieuwe sportstoelen in de Insignia GSi. Die stoelen zijn niet alleen op alle mogelijke manieren in te stellen, maar ook voorzien van verwarming, ventilatie en een massagefunctie. Het stuurwiel, dat voorzien is van schakelpeddels, heeft een afgevlakte onderkant en de hemelbekleding is zwart.
Frankfurt
Opel trekt in september officieel het doek van de Insignia GSi. In het laatste kwartaal van dit jaar is hij vervolgens te bestellen. Aangezien de Insignia met de 260 pk sterke turbomotor nu al in de prijslijst staat 58.495 euro (waarvan 27.240 euro BPM!!), moet je rekenen op minimaal 60.000 euro voor deze nieuwe sportieve variant. Later volgt overigens ook nog een dieselversie.
Lees ook:
Ook interessant
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?