Toyota Tundra PIE Pro: Even wachten… Pizza!
![toyota_tundra_5](https://img.autovisie.nl/images/HG2s5eLWpLuF0tq8UiNfG6IidxE=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Ftoyota_tundra_5.jpg)
Rare jongens, die Japanners! Toyota heeft namelijk een wel heel bizarre pickup meegenomen naar de SEMA-show in Las Vegas. Deze Tundra PIE Pro is… een pizzafabriek op wielen.
![toyota_tundra_5](https://img.autovisie.nl/images/mI4a9AuC6TmuS9O01j_m1Rof5P8=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Ftoyota_tundra_5.jpg)
Waarom? Tja, waarom niet? Volgens Toyota is de Tundra PIE Pro een showcase van waartoe zijn Amerikaanse Motorsports Technical Center (MTCI) in staat is. De Tundra PIE Pro is samen met Pizza Hut en Nachi Robotic Systems ontwikkeld. En hoewel hij gebaseerd is op een Toyota Tundra SR5, is er van die originele auto weinig overgebleven. Zo heeft de PIE Pro bijvoorbeeld een elektrische aandrijflijn aangemeten gekregen, met de brandstofcel van een Toyota Mirai.
Robotarmen
Achterop de PIE Pro (waarom heet dat ding niet PIZZA Pro?) is een volledig geautomatiseerde pizzaproductielijn gebouwd. Er is een koelkast met daarin eerder gemaakte pizza’s. Een robotarm open de deur, pakt een pizza en legt hem in de oven. Als de pizza daaruit komt, pakt een andere robotarm hem op. Die snijdt hem vervolgens in zes stukken en legt hem in een pizzadoos. Volgens Toyota duurt het hele proces zo’n zes tot zeven minuten.
Lees ook:
Ook interessant
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?