Cupra Ateca heeft een prijs
![cupra_ateca_6](https://img.autovisie.nl/images/3OMXSf4gsAId2mifnxkrMLVdfQg=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fcupra_ateca_6.jpg)
Exact € 57.950,-. Dat is de vanafprijs van de fonkelnieuwe Cupra Ateca. De importeur opent per direct de orderboeken en zal de levering van de snelle SUV nog deze maand van start gaan.
![Seat-Cupra-Ateca-2018-Aggressive-Sports-Design-5](https://img.autovisie.nl/images/0EVps8Xcjn07uzx8_g-DEMIyMnU=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fseat-cupra-ateca-2018-aggressive-sports-design-5.jpg)
Cupra Ateca. Dat vergt wat uitleg. De namen Cupra en Ateca zijn beide met Seat verbonden. Cupra staat voor de sportieve topversies en Ateca is de middelgrote SUV van het merk. De Cupra Ateca is het nieuwe topmodel dat we tot voor kort Seat Ateca Cupra zouden noemen. Maar de Spaanse Volkswagen-dochter heeft besloten om Cupra als zelfstandig merk neer te zetten. Onder de hoede van Cupra komen de snelle modellen plus de race-activiteiten.
Logo
Cupra trapt af met een fonkelnieuw model, de Ateca dus. Een Seat-logo zal je waarschijnlijk alleen ergens onderhuids aantreffen, maar op de voor- en achterzijde prijkt het nieuw ontworpen Cupra-logo. De verkoop van het model geschiedt via het reguliere Seat-dealernetwerk, al heeft de importeur in ons land een aantal Cupra-dealers aangesteld. De specifieke verkooppunten beschikken over een ruimte in de showroom waar de Cupra-beleving wordt overgebracht. Echter, de Cupra-modellen (dus ook de Leon Cupra) zijn ook via het reguliere Seat-netwerk verkrijgbaar.
Review
Om de Ateca Cupra-waardig te maken hebben de techneuten de 2.0-viercilinder turbomotor van de Leon Cupra uit de magazijnschappen genomen. Het 300 pk sterke benzineblok, waaraan een zeventraps DSG-automaat met dubbele koppeling is gekoppeld, zet zijn trekkracht via alle vier de wielen op de weg. Hij brengt de Cupra Ateca in 5,4 seconden van stilstand naar 100 km/h en haalt een topsnelheid van 245 km/h. Hoe de auto rijdt, weten we inmiddels. Bekijk de review van testredacteur Peter Hilhorst hieronder.
Lees ook:
Ook interessant
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?