Mercury Coupé uit 1949 is prachtige elektrische restomod
Nog meer elektronieuws op de SEMA-show in Las Vegas. Het Amerikaanse bedrijf ICON presenteerde daar deze Mercury Coupé uit 1949. Onder zijn verweerde voorkomen ligt de elektrische aandrijflijn uit een Tesla Model S.
Volgens ICON is de Mercury EV Derelict – zoals de auto wordt genoemd – in opdracht van een klant ontwikkeld. Het hele onderstel is aangepast, met nu onafhankelijke wielophanging en remmen van Brembo. Voor de aandrijving zorgen twee elektromotoren met in totaal 400 pk en 637 Nm koppel.
Actieradius van 300 kilometer
Dankzij een 85 kWh-batterij van Tesla heeft de Mercury een actieradius van ongeveer 300 kilometer. Met een 125A-snellader moet de klassieker in ongeveer 1,5 uur op te laden zijn van helemaal leeg naar helemaal vol.
Nepmotor onder de kap
En omdat het oog ook wat wil, heeft ICON een soort nep-V8 onder de motorkap gelegd. Het omhulsel is niet leeg, maar verbergt een aantal onderdelen van de elektrische aandrijflijn, zoals de batterijcontrollers.
Lees ook:
Ook interessant
-
Bij dit type tankstation is benzine tot 10 procent goedkoper
-
Oeps, beelden gelekt! Is dit de nieuwe Kia EV5 GT?
-
Dit kost de Skoda Superb in Nederland, die ineens grotere actieradius heeft
-
In deze spotgoedkope ‘Mercedes G-klasse’ kun je met tien vrienden op pad
-
Nieuwe Citroën ë-C3 AirCross: budget-EV met plek voor zeven
-
Lewis Hamilton maakt zich door deze video ineens erg geliefd
-
De Toyota GR Yaris kost bijna een ton! En bedankt, Belastingdienst
-
De vernieuwde Nissan Qashqai twijfelt aan zijn identiteit
-
ANWB: ‘Steeds minder Nederlanders overwegen elektrische auto’
-
Oef! Wereldwijde Polestar-verkopen kelderen met 40 procent
-
Waarom we straks misschien weer 130 km/h mogen op de snelweg
-
Wees er snel bij! Subsidie tweedehands elektrische auto’s verdwijnt