Toyota C-HR in het nieuw gestoken met High Power Hybrid
Na vier jaar vond Toyota het hoog tijd om de Toyota C-HR in een nieuw jasje te steken. Ook geeft het merk het model wat meer pit met een tweeliter High Power Hybrid vierpitter met 184 pk.
De crossover blijft immens populair in Nederland. Dat merkt ook Toyota, want de hoekige C-HR gaat als zoete broodjes over de toonbank. Maar een echte opvolger blijft nog even uit, maar een update was wel nodig. De auto moet immers nog tot 2024 mee. Daarom is de C-HR op meerdere vlakken aangepakt. De tussentijdse update die er nu is gekomen biedt eigenlijk vooral onderhuids verbeteringen.
High Power Hybrid-motor
Bovenhuids is het, zoals wel vaker het geval is met tussentijdse updates, zoeken naar de veranderingen. Voor de Toyota C-HR komt deze in ietwat veranderde bumperpartijen en LED-verlichting rondom. De crossover uit Japan moet het meer hebben van een krachtige update in het vooronder. Daar vinden we nu namelijk de High Power Hybrid-motor van het merk.
Klinkt natuurlijk duur, maar het komt neer op een tweeliter benzinemotor die samen met een elektromotor goed is voor 184 pk (0-100 km/h binnen 8,2 seconden). Kopers kunnen ook kiezen uit een 1.2T (116 pk) en een 1.8 Hybrid (122 pk). Diesel biedt Toyota niet aan, de zelfontbranders zijn volledig verbannen bij het merk.
Infotainmentsysteem
Binnenin is er eigenlijk maar een aanpassing te noemen: hier vinden we alleen een geüpdatet infotainmentsysteem dat nu ook Apple Carplay en Android Auto ondersteunt. Ook moet de muziek uit het systeem beter te horen zijn, want de auto is beter geïsoleerd en dus stiller van binnen.
Lees ook:
Ook interessant
-
Rapport: dit is de échte reden dat het zo slecht gaat bij Nissan
-
Leasecontracten lopen af: elektrische Volkswagen wordt goedkoper in 2025
-
‘1.000 kilometer met Honda-accu’: waarom die claim weinig zegt
-
Nieuwe Formule 1-serie over Ayrton Senna moet je gezien hebben
-
Exclusief: op pad met Tsjechische hypercar van €1,4 miljoen
-
Elektrische Vinfast VF6 is best concurrerend geprijsd
-
Amnesty: ‘Elektrische auto’s zijn slecht voor de mensenrechten’
-
Eerste Nederlandse snelweg met e-tol: zo werkt het
-
Als jij dít doet in de auto, ben je vanaf nu niet meer verzekerd
-
Westerse automerken in luxesegment krijgen rake klappen in China
-
Recaro is gered, maar het is vanaf nu geen Duits bedrijf meer
-
Dit zijn de best en slechtst scorende auto’s bij crashtest 2024