Topversie Kia Stinger kost een ton
De snelste Kia ooit is ook de duurste Kia in Nederland ooit. Als de topversie Kia Stinger dit najaar in de showroom staat, moet je minimaal 99.995 euro meebrengen om hem er ook uit te rijden. Toch kun je uiteraard ook een goedkopere versie kopen…
Drie motoren
Kia levert de Stinger namelijk met drie motoren in ons land. De 2,2 liter diesel met 200 pk / 400 Nm trapt af voor 59.995 euro. Wil je op benzine rijden, dan heeft Kia een 2,0 liter turbomotor met 255 pk en 353 Nm beschikbaar voor 67.995 euro. Wil je de absolute topversie, met zijn 370 pk sterke 3,3 liter V6 twin-turbo en vierwielaandrijving? Tja, dan moet je toch echt 99.995 euro afrekenen.
Luxe uitgerust
Zoals je mag verwachten bij een topmodel zit het met de standaarduitrusting wel goed. Zo beschikt hij over leren bekleding (zwart, grijs of rood), heeft hij geventileerde en verwarmde voorstoelen, is de hemel bekleed met suède, heeft hij een 8 inch scherm voor het infotainmentsysteem en een Harman Kardon geluidssysteem met 15 speakers. Geregelde cruise control, 3-zone geregelde airconditioning, LED-verlichting, een head-up display en een glazen schuifdak zijn eveneens standaard. Zelfs metallic lak en een volwaardig lichtmetalen reservewiel zijn inbegrepen in de prijs. Ook actieve veiligheidssystemen zijn allemaal standaard: onder meer dodehoekdetectie, rijstrookassistent en een noodremassistent zitten op de auto.
Kia Stinger GT
De topversie, de Kia Stinger GT, voegt nog enkele zaken toe. Zo heeft hij naast vierwielaandrijving ook adaptieve dempers, Brembo remmen en speciale 19 inch wielen. In het interieur monteert Kia andere voorstoelen die een opblaasbare wang hebben, zodat je beter op je plek blijft zitten bij stevig stuurwerk. Voor alle modellen van de Stinger geldt overigens – net als voor alle andere Kia’s – zeven jaar garantie.
Dit najaar staat de Kia Stinger in een select aantal Kia showrooms.
Lees ook:
Ook interessant
-
Als beginnend bestuurder met vrienden naar de McDonald’s? Engelse ANWB wil het verbieden
-
Boze Arjen Lubach baalt van baggerberichten over botsende bolides
-
Rijd je in één van deze vijf auto’s, dan ben je vast een 65-plusser
-
Duurtest Peugeot e-3008: eindelijk een Stellantis-EV met fatsoenlijke range
-
Waarom ze in Frankrijk nu massaal protesteren tegen SUV’s
-
Dit kost de Opel Frontera in Nederland
-
Kun je geen McLaren P1 LM betalen? Koop dan op z’n minst de motor
-
Rara, wat is dit? En het antwoord is niet: een Ferrari
-
Alpine doet opvallende claim of verkoopt onzin
-
Gespot: Polestar 3 eindelijk uitgeleverd, maar werkt hij al volledig?
-
Nog 4.695 mensen kunnen subsidie krijgen op de Peugeot e-408
-
Deze 15.000 euro kostende open occasion is hartstikke winterhard