Stokoude Nissan GT-R wil nog steeds niets van pensioen weten
Exotische supercars worden normaliter wel wat langer geproduceerd dan een reguliere hatchback, maar de Nissan GT-R maakt het wel heel bont. Na maar liefst zestien jaar gaat-ie nog steeds niet met pensioen. Sterker nog, Nissan kondigt een geüpdatete variant aan!
De levenscyclus van de gemiddelde auto is zo’n zeven jaar, al blijft een supercar vaak wat langer op de markt. Denk aan de Lamborghini Aventador, die het een dikke elf jaar volhield voordat-ie met pensioen ging. De huidige Nissan GT-R R35 is inmiddels al sinds 2007 en dus 16 jaar te koop, en nog altijd zit z’n carrière er niet op. Dit is de fonkelnieuwe GT-R voor het nieuwe modeljaar!
Nieuwe bumpers
Heel veel groot nieuws zit er niet aan. Nissan gooit het na al die jaren natuurlijk niet ineens over een totaal andere boeg. Het gaat eigenlijk vooral om minimale uiterlijke wijzigingen. Zo krijgt de GT-R van het nieuwe modeljaar zowel voor als achter een iets andere bumperpartij. Ook heeft de dagrijverlichting nu een iets ander patroon.
Motorisch verandert er niets aan de Nissan GT-R. Alle uitvoeringen (en dat zijn er veel) hebben nog altijd die heerlijke twinturbo V6, goed voor 570 pk. In de ultieme Nismo-variant reikt het vermogen van de zespitter tot 600 pk. Alle GT-R’s hebben nog altijd een automaat met dubbele koppeling en vierwielaandrijving.
Nissan GT-R in Nederland?
Weinig keuze? Duik dan maar eens in de lijst met verschillende uitvoeringen. Nissan levert de GT-R als Pure Edition, Black Edition, Premium Edition, Premium Edition T-Spec, Track Edition Engineered by Nismo, Track Edition Engineered by Nismo T-Spec, en als Nismo. Oh ja, en als Nismo Special Edition. Begint het al te duizelen? Maak je niet druk, in Nederland en zelfs in Europa kun je de GT-R niet eens meer bestellen.
Dat de auto niet in Europa te koop is, heeft alles te maken met de strenge uitstooteisen van ons continent. Wellicht dat de GT-R in de toekomst wel terugkeert. Jaren geleden liet Nissan immers al weten na te denken over de opvolger van de GT-R. Die zou een hybride of zelfs een volledig elektrische aandrijflijn krijgen.
Lees ook:
Ook interessant
-
BMW E15? Deze creatie wil je hebben in je mancave
-
Chrysler zet elektrische cross-over in de ijskast. Is dit het einde?
-
Video: monteur crasht prijzige Ferrari F40 tijdens testrit
-
Opnieuw Toyota’s het populairst onder criminelen: dit is waarom
-
Snik! De 634 pk sterke B8 GT zal de allerlaatste échte Alpina zijn
-
Volkswagen ID.7 haalt 941 kilometer range, maar daar heeft niemand wat aan
-
Chinees? Welnee, de betaalbaarste Polestar komt gewoon uit Europa
-
Hè hè! Toyota heeft eindelijk door dat bZ4X een slechte naam is
-
Deze auto’s komen in 2025 nieuw op de markt (deel 5)
-
De beste 9 Europese SUV’s: stijl, prestaties en veelzijdigheid
-
Deze Volkswagen had eigenlijk een Cupra willen zijn
-
Deze auto’s komen in 2025 nieuw op de markt (deel 4)