Startech Range Rover: protserig en onpraktisch
Vrij naar Dansplaat van Brainpower: “Wansmaak, dit is nu die lekkere wansmaak.” Startech – onderdeel van de Duitse tuner Brabus – beantwoordt een vraag die niemand heeft gesteld en toverde de Range Rover om tot een pick-up met een nauwelijks bruikbare laadbak.
Hoewel, er zal in het Midden-Oosten en in China ongetwijfeld vraag zijn naar een pick-up met de protserigheid van deze Startech. Vandaar dat de toegetakelde Range Rover juist op de autoshow van Shanghai (22 – 29 april) staat te pronken, uiteraard niet in de meest bescheiden kleurstelling, bodykit en motorisering.
Het apparaat is technisch gebaseerd op de Range Rover Sport Supercharged. Een aangepast uitlaatsysteem voegt 16 pk aan vermogen toe, waardoor de geblazen V8 van de Startech nu 526 pk aan alle vier wielen van de pick-up doorgeeft. Hij sprint van 0 naar 100 km/h in 5,3 seconden en wordt bij 250 km/h afgeknepen door zijn begrenzer.
De laadbak van de Startech Range Rover meet een onpraktische 1,1 meter in de lengte, dus erg veel schilders, aannemers en stukadoors zullen er niet in de rij staan om de wagen op grijs kenteken te zetten. De laadlengte kan overigens met 0,6 meter worden vergroot door de achterklep neer te laten. Maar goed, laten we niemand voor de gek houden; daar wordt zo’n Startech niet voor gekocht.
Lees ook:
Ook interessant
-
Te koop – Hoe leuk de nieuwe Renault 5 ook is, deze is leuker!
-
Veiligheidsclubs in brief aan Europese Commisie: ‘Verbied de Tesla Cybertruck!’
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Audi A4, eh, Audi A5
-
Team Alert trapt wijd open deur in: ‘Jongeren overschatten hun rijvaardigheid’
-
Mercedes-AMG GT 63 Pro: duurste en dikste, maar niet de sterkste
-
Toch met dieselbusjes in binnenstad? Dit wil de Tweede Kamer
-
Als beginnend bestuurder met vrienden naar de McDonald’s? Engelse ANWB wil het verbieden
-
Boze Arjen Lubach baalt van baggerberichten over botsende bolides
-
Rijd je in één van deze vijf auto’s, dan ben je vast een 65-plusser
-
Duurtest Peugeot e-3008: eindelijk een Stellantis-EV met fatsoenlijke range
-
Waarom ze in Frankrijk nu massaal protesteren tegen SUV’s
-
Dit kost de Opel Frontera in Nederland