‘Sportieve’ Skoda Kodiaq RS kost minimaal 61.490 euro
![skoda_kodiaq_rs_92_016d00e10d4b08e1](https://img.autovisie.nl/images/f7A6s2c3aKshFQwZZOUbkwJsWAQ=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fskoda_kodiaq_rs_92_016d00e10d4b08e1.jpg)
De Skoda Kodiaq RS – die een wel heel specifiek record pakte op de Nordschleife – heeft een vanafprijs van 61.490 euro. Het model wordt aangedreven door een 2,0 liter twinturbodiesel met 240 pk en 500 Nm koppel.
![skoda_kodiaq_rs_58_014d009b0d1508fc](https://img.autovisie.nl/images/IQmJCFrrnBC3CI7q9vX6itszDMg=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fskoda_kodiaq_rs_58_014d009b0d1508fc.jpg)
Daarmee gaat de SUV in 6,9 seconden van stilstand naar 100 km/h. De topsnelheid van de Kodiaq RS ligt op niet meer dan 221 km/h. Volgens Skoda zou hij een gemiddeld brandstofverbruik hebben van 1 op 15,6. Het motorgeluid van de Kodiaq RS was daarbij niet voldoende sportief kennelijk, want Skoda monteert een systeem dat een kunstmatige sound genereert.
Standaard vierwielaandrijving
De Kodiaq RS is standaard uitgerust met vierwielaandrijving en een zeventraps automaat met dubbele koppeling. Ook is hij voorzien van Dynamic Chassis Control, dat kan worden ingesteld op Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual, Snow en Off-Road. De Kodiaq RS – die leverbaar is als vijf- of zevenzitter – is te herkennen aan zijn dikkere bumperwerk, zijn 20-inch lichtmetalen wielen en zijn twee uitlaatopeningen.
Lees ook:
Ook interessant
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?