‘Aston Martin werkt aan eigen zescilinder lijnmotor’
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Faston-martin.jpg)
Aston Martin krijgt natuurlijk ook te maken met steeds strenger worden emissie-eisen. Daarom werkt het Britse sportwagenmerk aan een eigen zescilinder lijnmotor om op termijn de V8 van Mercedes-AMG te vervangen.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Faston-martin.jpg)
Volgens Autocar krijgt de krachtbron mogelijk ondersteuning van een hybridesysteem. De eerste toepassing van de zes-in-lijn zou in de DBX zijn, de allereerste SUV van Aston Martin. Het model komt pas in 2020 op de markt.
Motordeal met AMG
Aston Martin werkt sinds 2013 op technisch gebied samen met Mercedes-AMG. De DB11 V8 en de nieuwe Vantage worden aangedreven door de 4,0 liter twinturbo V8 die ook in diverse AMG-modellen zit.
Twinturbo V12
De motordeal met Mercedes-AMG is echter tijdelijk. Aston Martin werkt dus aan een eigen zescilinder. Het blok wordt mogelijk gebaseerd op de 5,2 liter twinturbo V12 uit de DBS Superleggera en DB11 AMR.
Lees ook:
Ook interessant
-
Meer dan 50% van de Nederlanders overweegt geen Chinese elektrische auto
-
Deze goedkope elektrische sportwagen koop je voor het geld van een Golf
-
Mercedes-AMG verliest langzaam zijn cilinders: de nieuwe GLC Coupé 43 en 63
-
Dit is de duurste elektrische occasion van Nederland
-
De toekomstige Nissan Micra als hot hatch!
-
Is de 911 S/T de duurste, puurste en lichtste Porsche?
-
Je raadt nooit de motor van deze caravan/camper-Volkswagen T1
-
Vaak krassen op je auto? Deze optie voorkomt ze, aldus Elon Musk
-
‘Goedkope’ Chinese concurrent Mercedes G-klasse kan varen!
-
De allereerste hybride is zuinig en koop je voor minder dan een elektrische fiets
-
Kabinet trekt 125 miljoen uit voor waterstof, dit zijn de plannen
-
Review SsangYong Torres – Te bestellen als je ‘m echt wil hebben