Daar is-ie dan: de nieuwe en volledig elektrische Renault Kangoo
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F11%2F01_De-nieuwe-Renault-Kangoo-E-TECH-Electric-scaled-1.jpg)
De reguliere Renault Kangoo kennen we al een tijdje, maar vandaag presenteert de Franse fabrikant de voor ons land zeer interessante variant. Het gaat om de E-Tech Electric.
Even een korte opfrisser: Renault biedt alweer 10 jaar een elektrische Kangoo aan en kan dus gezien worden als een van de pioniers op het gebied van elektrische bedrijfswagens. Het liet dit jaar al wat info doorschemeren over de nieuwe variant, maar vandaag geeft het alle details los.
Laag in de bodem
De nieuwe Kangoo E-Tech heeft een batterij met een capaciteit van 45 kWh. Daarmee is een bereik tot 300 kilometer volgens WLTP mogelijk. Het accupakket ligt laag in de bodem en daardoor gaat er volgens Renault geen laadcapaciteit verloren. In de neus van de Kangoo ligt een elektromotor die een vermogen heeft van 90 kW en 245 Nm koppel.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F11%2F04_De-nieuwe-Renault-Kangoo-E-TECH-Electric-scaled-1.jpg)
Wie na die 300 kilometer moet laden, kan dat bij een AC-punt met een maximaal vermogen van 11 kW doen. Dan duurt het net geen vier uur om de batterij van 15 naar 100 procent op te laden. Zoals we kennen van Renault levert de fabrikant ook optioneel een 22 kW Caméléon-lader, zodat er bij een AC-punt twee keer zo snel kan worden opgeladen. Snelladen kan met een maximaal vermogen van 80 kW. Het duurt dan 30 minuten om 170 elektrische kilometers naar binnen te slurpen.
Warmtepomp
Standaard krijgt de Kangoo E-Tech ook een warmtepomp mee, om de efficiëntie van de auto te verbeteren. Daarnaast levert Renault ook optioneel verwarmbare voorstoelen, een verwarmbaar stuur en een verwarmbare voorruit.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F11%2F03_De-nieuwe-Renault-Kangoo-E-TECH-Electric-scaled-1.jpg)
Ook de elektrische Renault Kangoo krijgt de fraaie Open Sesame-functie, waarbij een brede zijopening van 1,45 meter wordt gecreëerd. Helaas is die functie niet leverbaar voor de Nederlandse markt, omdat het niet toegestaan is de B-stijl in een bedrijfswagen te verwijderen. Wel levert de Nederlandse importeur het Easy Inside Rack: een hoog gemonteerd rek bóven het hoofd van de inzittenden, waardoor er lange voorwerpen vervoerd kunnen worden.
Sojasausje over Renault Kangoo resulteert weer in Japanse bestelauto
Is de elektrische Kangoo kleiner?
Het laadvermogen van de nieuwe Kangoo E-Tech is zoals gezegd identiek aan die van de reguliere Kangoo. Dat betekent een laadvolume tot 3,9 kubieke meter, een laadvermogen van 600 kilogram en een maximaal trekgewicht van 1500 kilogram.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F11%2F02_De-nieuwe-Renault-Kangoo-E-TECH-Electric-scaled-1.jpg)
Renault bouwt de nieuwe Kangoo E-Tech in het Franse Maubeuge. Het nieuwe elektromodel is vanaf de lente van 2022 te koop.
Lees ook:
Ook interessant
-
Comeback: Dit is de nieuwe Fiat Grande Panda 4×4
-
Horrorbeelden: remmen AMG GT begeven het op hoge snelheid
-
Deze speciale flitsers delen vanaf nu enkel boetes van 430 euro uit
-
Met enkel elektrische auto’s kom je er niet, aldus BMW
-
Nieuwe Nissan-CEO: ‘Ik heb met vier of vijf crises tegelijk te maken’
-
Er komen maandelijks 1.600 laadpalen bij! En dat is te weinig…
-
Toch niet zo’n goed idee? Jaguar dumpt reclamebureau
-
Vrouw sleept auto achterstevoren terwijl haar vriend erin zit
-
EV Supertest 2025: de verrassende einduitslag
-
Stoppen met camper verboden? Nederlanders, let op in dit Europese land
-
Peugeot 508 verdwijnt voorgoed: ‘Wij willen geen premiummerk zijn’
-
Vet! Deze Renault 4 Savane 4×4 wil je hebben