Range Rover Evoque Convertible gaat uit zijn dak
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Frange_rover_evoque_convertible_6-e1447075313305.jpeg)
Op de Autosalon van Genève van 2012 presenteerde Land Rover de Range Rover Evoque Convertible Concept. Een nichemodel. Na een uitgebreide studie naar de marktkansen van de carrosserievariant gaf Land Rover uiteindelijk toch groen licht, vooral vanwege de toenemende populariteit van crossovers. De productieversie is nu klaar en staat in het voorjaar van 2016 bij de dealers.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Frange_rover_evoque_convertible_8-e1447075329460.jpeg)
Land Rover baseert de Evoque Convertible op de driedeurs Evoque Coupé. Het model vormt het derde familielid van de Evoque-familie. Het is momenteel de enige vierzits crossover cabriolet op de markt. Land Rover voorziet het model van een elektrisch bedienbaar stoffen dak, dat zich in 18 seconden laat openen en in 21 seconden laat sluiten. Dat kan in beide gevallen tot een snelheid van 50 km/h.
Het stoffen dak is volgens Land Rover opgebouwd uit een aantal lagen zodat het vrij stil blijft in de cabine en er het hele jaar door mee gereden kan worden. Land Rover heeft het dak zo vormgegeven dat de Evoque Convertible nagenoeg dezelfde daklijn heeft als de Evoque Coupé. Wanneer er open gereden wordt, ligt het dak achter de achterbank.
“Het stoffen dak is opgebouwd uit een aantal lagen, zodat het stil blijft in de cabine”
Dat heeft natuurlijk gevolgen voor de bagageruimte. Met het dak gesloten bedraagt de bagageruimte 251 liter (met dak open nog niet bekend). Die van de Evoque Coupé komt uit op 575 liter. Een deel van de bagageruimte wordt opgeslokt door een koprolbeveiligingssysteem. Bij een koprol schieten er twee aluminium steunen in 90 milliseconden uit het achterste deel van de carrosserie om zo de passagiers te beschermen.
Er is keuze uit drie viercilindermotoren, waaronder twee diesels en één benzinevariant. Laatstgenoemde betreft een 240 pk sterke Si4-turbomotor. Dieselen kan met een 2,0 liter Ingenium-krachtbron met 150 of 180 pk. Alle motoren hebben standaard een negentraps automaat. Volgens Land Rover kan er met de Evoque Convertible zonder problemen off-road gereden worden, al is het maar de vraag welke klanten dat daadwerkelijk gaan doen.
Land Rover produceert de Range Rover Evoque Convertible net als de Evoque Coupé en vijfdeurs Evoque in het Britse Halewood. Zoals gezegd komt hij in het voorjaar van volgend jaar op de markt in meer dan 170 landen.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Frange_rover_evoque_convertible_2.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Frange_rover_evoque_convertible_9-e1447075337239.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Frange_rover_evoque_convertible_7-e1447075321502.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Frange_rover_evoque_convertible_5-e1447075304428.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Frange_rover_evoque_convertible_6-e1447075313305.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Frange_rover_evoque_convertible_17-e1447075373995.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Frange_rover_evoque_convertible_18-e1447075383519.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Frange_rover_evoque_convertible_19-e1447075391590.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Frange_rover_evoque_convertible_3-e1447075295840.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Frange_rover_evoque_convertible_10-e1447075346177.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Frange_rover_evoque_convertible_15-e1447075355444.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Frange_rover_evoque_convertible_1-e1447075279771.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Frange_rover_evoque_convertible_2.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Frange_rover_evoque_convertible_9-e1447075337239.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Frange_rover_evoque_convertible_7-e1447075321502.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Frange_rover_evoque_convertible_5-e1447075304428.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Frange_rover_evoque_convertible_6-e1447075313305.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Frange_rover_evoque_convertible_17-e1447075373995.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Frange_rover_evoque_convertible_18-e1447075383519.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Frange_rover_evoque_convertible_19-e1447075391590.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Frange_rover_evoque_convertible_3-e1447075295840.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Frange_rover_evoque_convertible_10-e1447075346177.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Frange_rover_evoque_convertible_15-e1447075355444.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Frange_rover_evoque_convertible_1-e1447075279771.jpeg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Zo verbruik je in de file zo min mogelijk benzine en bespaar je geld
-
Gelekt: productieversie van de Renault 5 E-Tech vanuit elke hoek
-
Er ligt straks een Amerikaanse muscle car onder jouw kerstboom
-
Geen enkele auto is ooit hoger geklommen dan deze Porsche!
-
Opletten! In Amsterdam mag je vanaf morgen nog maar 30 km/h
-
Joel Beukers: ‘Ik heb liever al mijn auto’s zwart’
-
Morgan maakt ons blij met een (elektrische) dooie mus
-
Waarom de allerleukste elektrische auto per direct niet meer te koop is
-
Minder elektrische auto’s graag
-
Prijs ‘powerbank’ Tesla Cybertruck gelekt
-
Er ontbreekt iets heel belangrijks bij deze Mini Cooper John Cooper Works
-
Duik in de prijslijst: dit heeft de BYD Seal te bieden