Nu al: dit zijn de prijzen van de nieuwe Opel Astra
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F07%2FOpel_516124-low.jpg)
Officieel heeft Opel de prijslijst van de nieuwe Astra nog niet vrijgegeven, maar wij kunnen ze je wel alvast melden. De nieuwe c-segmenter kost minstens 26.699 euro.
Dat is dus de prijs van de instapversie. Die versie, die simpelweg Astra heet, krijgt onder andere een regen- en lichtsensor, Opel Safety Pack (rijstrookassistent, noodremassistent, verkeersbordherkenning en cruise control), 16-inch stalen wielen, een infotainmentsysteem en digitaal instrumentarium en DAB+-radio mee. Voor die net geen 27 mille rijd je overigens in de 1,2-liter driecilinder met 110 pk, gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak. Daarmee is-ie overigens ruim duizend euro goedkoper dan z’n broer, de Peugeot 308. Die begint als Active Business Pack namelijk bij 27.790 euro, al zitten er natuurlijk verschillen in de standaarduitrusting.
Business Edition
De sterkere 130 pk-versie van die driepitter staat voor minstens 28.649 euro op de prijslijst. In dat geval hebben we het over de zakelijk interessante Business Edition. Die heeft al een AGR-bestuurdersstoel, een armsteun voor, verwarmbare voorstoelen en stuurwiel en een achteruitrijcamera. Het gaat dan om de versie met handgeschakelde zesbak. Wie een automaat wil, betaalt minstens 31.649 euro.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F07%2FOpel_516126low-.jpg)
Boven de Business Line staat de Elegance, Business Elegance, GS Line en Ultimate. Laatstgenoemde versie zit afgeladen in z’n spullen, maar is er enkel in combinatie met de 130 pk sterke driepitter met achttraps automaat. Die Astra heeft dan AGR-sportstoelen voor, alcantara bekleding, een schuif- en kanteldak, een head up-display, led-verlichting en 18-inch wielen.
GS Line
De GS Line heeft reguliere sportstoelen, een geperforeerd leren stuurwiel, aluminium pedalen, een sportieve voorbumper, 17-inch wielen en een 360-graden parkeerhulpsysteem.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F07%2FOpel_516137-low.jpg)
Dieselen kan met de 1.5 CDTI met 130 pk, desgewenst gekoppeld aan een achttraps automaat. Instappen kan met de Elegance, en kost dan minstens 36.449 euro. Wie een automaat prefereert, betaalt 39.199 euro.
PHEV
Over de interessantste versie voor Nederland hebben we nog niks gezegd. Het gaat om de plug-in hybride. Opel zet vooralsnog één smaak op de prijslijst, de 180 pk sterke variant. Er komt een 225 pk sterke versie, maar prijzen deelt Opel nog niet.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F07%2FOpel_516131-low.jpg)
Opel plakt al wel een datum op eerste volledig elektrische Astra
De PHEV is er in ieder geval vanaf 34.899 euro als zakelijke Business Edition. De reguliere Edition is er vanaf 35.949 euro. De duurste GS-Line is er vanaf 40.199 euro.
Elektrische Astra
Later voegt Opel dus nog een 225 pk-sterke PHEV-versie van de Astra toe. Maar er komt meer, want de Duitsers presenteren in 2023 ook al een volledig elektrische Astra. Wat voor auto dat wordt, is echter nog maar de vraag. Stellantis heeft namelijk een nieuw elektroplatform op stapel liggen en het is de vraag of deze Astra op die bodemsectie het levenslicht kan zien. Daarnaast verwachten we binnenkort ook een stationwagon, in de vorm van de Sports Tourer.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F09%2FOPEL_Astra_Sports_Tourer_h_orange.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze Limited Edition Abarth is een ode aan een rally legende!
-
Fout software BMW leidt tot motorstoring
-
Autovisie Kennisquiz: de oversteek – deel 2
-
Tesla kleeft al acht weken aan dezelfde laadpaal
-
Lucid loopt weer tegen een probleem aan, roept 1117 auto’s terug
-
Doek valt voor handgeschakelde Mercedes-modellen
-
Een T1 met rupsbanden krijgt een nieuw leven
-
“Elektromodellen Mercedes bijna uitverkocht”
-
Moderne en legendarische Subaru Impreza gaat niet elektrisch
-
De kleintjes doen net niet helemaal mee in het grote BMW M-feest
-
Zoveel kost de moderne Microbus in Nederland, de Volkswagen ID. Buzz
-
Deze offroad 911 is de droom van iedere avonturier