Porsche werkt aan 488 GTB-concurrent 960
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fporsche_918_spyder_14.jpg)
Porsche heeft de typeaanduiding 960 vastgelegd, dus het grote speculeren kan beginnen. Want wat wordt de 960? Een concurrent voor de Ferrari 488 GTB is het antwoord waar het meeste geld op wordt gezet.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fporsche_918_spyder_19.jpg)
Volgens het Britse Autocar moet de 960 het gat tussen de Porsche 911 Turbo S en de 918 Spyder dichten en zijn vizier op de Ferrari 488 GTB, Lamborghini Huracán en McLaren 650S richten. De nieuwe Porsche zou pas in 2019 op de markt komen.
De 960 zou, net als zijn concurrenten, een supersporter met middenmotor worden. Naar verluidt krijgt de auto een achtcilinder (mogelijk in een boxeropstelling, net als in de klassieke racewagens 907 en 908) met een vermogen van ongeveer 650 pk.
Daarbij zou de 960 vierwielaandrijving krijgen, waardoor er ruimte blijft voor een hardcore achterwielaangedreven versie. Ook krijgt zijn krachtbron mogelijk VarioCom (een aanduiding die Porsche ook heeft vastgelegd).
LEES OOK: HEBBEN, HEBBEN, HEBBEN! LEGO TECHNIC PORSCHE 911 GT3 RS
Porsche werkt al een tijdje aan de techniek om motoren een variabele compressie te geven. Hierdoor wordt de gasrespons beter, de loop soepeler, het brandstofverbruik lager en de uitstoot minder.
Lees ook:
Ook interessant
-
Waarom er ‘explosieven’ onder de motorkap van jouw auto zitten
-
Remtest microcars: deze auto doet een stoppie
-
Britse technici maken einde aan elektromotor zoals we hem kennen
-
Vergeten Japanse offroader is ultieme Marktplaats-parel
-
Vind je elektrische auto’s niets? Dan kans is groot dat je gewoon oud bent
-
Mercedes-Benz CLA: wordt deze EV wél succesvol?
-
Italiaan komt met geniale oplossing voor fileprobleem: smalste Fiat Panda ooit
-
Jouw broek is de reden dat de Range Rover Electric geen frunk heeft
-
Hier is het bewijs: Tesla wordt geleid door een 54-jarig kind
-
Stekker eruit! Stellantis ziet niks meer in deze technologie
-
Duik in de prijslijst: dit kost de Ferrari Amalfi in Nederland
-
DS No 8 als nieuw vlaggenschip: maakt hij verwachtingen waar?