Opel GT Concept wil jou graag leren kennen
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2FOpel-5.jpg)
Dit is het interieur van de Opel GT Concept en er is geen knopje in te bekennen. Alles in het sportieve studiemodel is aan te sturen via een touchscreen of door stemcommando’s te geven.
Volgens Opel heeft de GT Concept een geavanceerde Human Machine Interface (HMI). Het systeem zou de bestuurder moeten leren kennen en op den duur zelf moeten kunnen inschatten hoe hoog de temperatuur in een bepaalde situatie moet zijn, welke muziek er gespeeld moet worden en welke route iemand wil nemen.
“De GT Concept leert van ieder commando dat de bestuurder geeft”
De GT Concept leert van ieder commando dat de bestuurder geeft en van iedere instelling die hij of zij gebruikt, dag in dag uit, jaar in jaar uit. Opel vergelijkt het systeem met zelflerende automatische versnellingsbakken, die zich aanpassen aan de rijstijl van een berijder.
Waarschuwingen
Daarbij houdt de GT Concept ook het verkeer in de gaten. Hij kan ongevraagd gesproken waarschuwingen geven als: “Pas op. Zie de motorrijder achter ons niet over het hoofd.” Buitenspiegels heeft de Opel niet. Twee camera’s achter de voorste wielkasten projecteren hun beelden op ronde monitoren links en rechts van de instrumentencluster.
LEES OOK: OPEL ASTRA TCR – VOOR MINDER DAN EEN TON DE BAAN OP
Of alle systemen ook zo werken als Opel belooft, is uiteraard nog maar de vraag. De GT Concept is en blijft immers een studiemodel. Hoe dan ook, Opel heeft het interieur van zijn futuristische sportwagenproefballonnetje een duidelijk jaren zestig/zeventig sausje meegegeven, met zijn dubbele ronde klokken en geperforeerde stuurspaak.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2FOpel-4.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2FOpel-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2FOpel-5.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2FOpel-8.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2FOpel-3.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2FOpel-6.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2FOpel-4.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2FOpel-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2FOpel-5.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2FOpel-8.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2FOpel-3.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2FOpel-6.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Waarom donderdag de benzine een stuk duurder wordt
-
Is dit de krachtigste driecilinder ooit?
-
De Kia EV9 is een van de grootste elektrische auto’s!
-
Waarom iemand een miljoen neertelt voor deze beruchte Dodge Challenger R/T
-
4 MBO-banen in de autobranche met hoog salaris en baangarantie
-
Ook deze Ferrari Monza SP1 van LEGO kun jij niet betalen
-
Voor 267.826 euro is deze simpele Lada Niva-occasion van jou
-
Autovisie Kennisquiz: Le Mans (deel 1/2)
-
Rekeningrijden kost werkende Nederlander veel geld
-
Is de elektrische Caterham Seven nog steeds een lichtgewicht?
-
De nieuwe Aston Martin DB12 vergeet even dat Ferrari bestaat
-
BMW trekt het doek van de nieuwe 5-serie én i5