Opel GT Concept wil jou graag leren kennen
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2FOpel-5.jpg)
Dit is het interieur van de Opel GT Concept en er is geen knopje in te bekennen. Alles in het sportieve studiemodel is aan te sturen via een touchscreen of door stemcommando’s te geven.
Volgens Opel heeft de GT Concept een geavanceerde Human Machine Interface (HMI). Het systeem zou de bestuurder moeten leren kennen en op den duur zelf moeten kunnen inschatten hoe hoog de temperatuur in een bepaalde situatie moet zijn, welke muziek er gespeeld moet worden en welke route iemand wil nemen.
“De GT Concept leert van ieder commando dat de bestuurder geeft”
De GT Concept leert van ieder commando dat de bestuurder geeft en van iedere instelling die hij of zij gebruikt, dag in dag uit, jaar in jaar uit. Opel vergelijkt het systeem met zelflerende automatische versnellingsbakken, die zich aanpassen aan de rijstijl van een berijder.
Waarschuwingen
Daarbij houdt de GT Concept ook het verkeer in de gaten. Hij kan ongevraagd gesproken waarschuwingen geven als: “Pas op. Zie de motorrijder achter ons niet over het hoofd.” Buitenspiegels heeft de Opel niet. Twee camera’s achter de voorste wielkasten projecteren hun beelden op ronde monitoren links en rechts van de instrumentencluster.
LEES OOK: OPEL ASTRA TCR – VOOR MINDER DAN EEN TON DE BAAN OP
Of alle systemen ook zo werken als Opel belooft, is uiteraard nog maar de vraag. De GT Concept is en blijft immers een studiemodel. Hoe dan ook, Opel heeft het interieur van zijn futuristische sportwagenproefballonnetje een duidelijk jaren zestig/zeventig sausje meegegeven, met zijn dubbele ronde klokken en geperforeerde stuurspaak.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2FOpel-4.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2FOpel-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2FOpel-5.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2FOpel-8.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2FOpel-3.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2FOpel-6.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Citroën plant verbeterde elektro-aandrijflijn voor C4
-
Lamborghini Huracán Tecnica: een schreeuw uit het verleden
-
Dit helpt Volvo om per 2030 enkel nog EV’s te bouwen
-
Record: Bugatti Chiron van 4 miljoen euro op Nederlands kenteken
-
ANWB voorziet meer files en een ‘permanent verkeersinfarct’
-
Laatste uitvoering BMW i3 is heel exclusief, maar niet bijzonder
-
Lamborghini’s vierde model wordt 2-deurs GT crossover
-
Deze occasion wil je: Alpina B3 voor minder dan 15.000 euro
-
Dit is de eerste Aston Martin Valkyrie op Nederlands kenteken!
-
Lynk & Co verhoogt maandelijkse abonnementskosten voor de 01
-
Gelimiteerde versie voor toch al gelimiteerde Cupra Formentor
-
100e Autosalon van Brussel voor derde keer op agenda