De puntjes op de C(orsa)
In de zomer van 2019 start Opel met de verkoop van de zesde generatie Opel Corsa. Opel legt nu de laatste hand aan de nieuwe generatie Corsa.
Diverse klimaten
Het is een bekend riedeltje. De autofabrikant test de nieuwe auto in diverse klimaten, van snikhete woestijnen tot de ijskoude poolgebieden. De nieuwe Opel Corsa ondergaat dezelfde testprocedure zoals elke andere auto. Thomas Wanke, Global Lead Development Engineer van de afdeling Vehicle Performance Opel, laat in ieder geval weten dat Opel veel aandacht heeft besteed aan het verhogen van de efficiëntie. “Het nieuwe model is lichter dan zijn voorganger, waardoor hij plezieriger rijdt en minder brandstof verbruikt”, aldus Wanke.
Lichter
Dat de nieuwe Corsa lichter is, is geen verrassing. Hij deelt het platform met de Peugeot 208 en die is gewoon een stuk lichter dan de huidige Corsa. Verder krijgt de Corsa ook veel techniek van die Fransoos aan boord. De aandrijflijn van de elektrische Corsa vinden we terug in de DS 3 Crossback e-Tense en de Peugeot e-208.
Elektro-Corsa
De elektromotor van de elektrische Corsa levert 136 pk en 260 Nm koppel. Dankzij het 50 kWh lithium-ion accupakket moet de ‘e-Corsa’ dik 300 kilometer kunnen rijden op een enkele acculading (WLTP). De elektrische Corsa is direct vanaf de marktintroductie leverbaar met de volledig elektrische aandrijflijn. Op het programma staan ook diesel- en benzinemotoren met turbotechnologie.
Lees ook:
Ook interessant
-
Heeft de Renault Twingo echt stootrubbers?
-
Waarom bij deze Land Rover Defender een heel stuk mist
-
Druk op Tesla nóg verder opgevoerd na meer klachten over gevaarlijke deurhendels
-
Ferrari wordt piswoest als het deze ‘offroader’ ziet
-
Max Verstappen houdt niet van deze circuits: ‘Daar horen geen F1-auto’s’
-
Eerste elektrische auto van Bentley loopt voorop, zegt het merk. Nou, op dit punt niet…
-
Ford overweegt met deze elektrische auto te stoppen: ‘De vraag is er gewoon niet’
-
Paniekerig van rijstrook wisselen om een route te volgen? Dankzij Polestar hoeft dat niet meer
-
Duitsland over op digitaal kentekenbewijs: Nederlanders kunnen al testen
-
Waarom de Yangwang U9 (nog) méér is dan alleen de snelste auto ter wereld
-
‘Elon, Elon!’ Juichende aandeelhouders Tesla keuren obscene beloning Elon Musk goed
-
De Volkswagen Golf GTI Clubsport Edition 50 kost bijna 100.000 euro! (als je hem aankleedt)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fopel-corsa-prototype-2019-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fopel-corsa-prototype-2019-2.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fopel-corsa-prototype-2019-3.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fopel-corsa-prototype-2019-4.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fopel-corsa-prototype-2019-5.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fopel-corsa-prototype-2019-6.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fopel-corsa-prototype-2019-7.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fopel-corsa-prototype-2019-8.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fopel-corsa-prototype-2019-9.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fopel-corsa-prototype-2019-10.jpg)