Opel Astra TCR: Voor minder dan een ton de baan op
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F10%2FOpel-Astra-3.jpg)
Nee, Opel keert niet terug in de DTM, maar biedt klanten wel de mogelijkheid om zelf het circuit op te gaan. Goedkoop is dat niet (en extreem duur ook niet), want deze Astra TCR kost 95.000 euro, exclusief BTW.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F10%2FOpel-Astra-3.jpg)
De machine is gebaseerd op de nieuwe Astra vijfdeurs en wordt aangedreven door een 2,0 liter turbomotor met een vermogen van 330 pk en een koppel van 420 Nm. De aandrijfkrachten gaan via een sequentiële zestraps transmissie, die de coureur met ‘flippers’ achter het stuur kan bedienen, naar de voorwielen.
“De machine wordt aangedreven door een 2,0 liter turbomotor met 330 pk”
De Astra TCR weegt 1200 kg en is al uitgerust met zaken die de autosportfederatie FIA pas vanaf het raceseizoen 2017 verplicht stelt, zoals een 100 liter grote veiligheidsbrandstoftank. Daarbij kunnen het onderstel en de aerodynamica van de Opel volledig worden afgesteld en is de rembalans vanuit de cockpit te regelen. De Astra TCR kan in diverse nationale en internationale raceseries worden ingezet.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F10%2FOpel-Astra-4.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F10%2F2-Astra-TCR.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F10%2FOpel-Astra-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F10%2FOpel-Astra-4.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F10%2F2-Astra-TCR.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F10%2FOpel-Astra-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F10%2F1-Astra-TCR.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F10%2FOpel-Astra-2.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F10%2F1-Astra-TCR.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F10%2FOpel-Astra-2.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Zo verbruik je in de file zo min mogelijk benzine en bespaar je geld
-
Gelekt: productieversie van de Renault 5 E-Tech vanuit elke hoek
-
Er ligt straks een Amerikaanse muscle car onder jouw kerstboom
-
Geen enkele auto is ooit hoger geklommen dan deze Porsche!
-
Opletten! In Amsterdam mag je vanaf morgen nog maar 30 km/h
-
Joel Beukers: ‘Ik heb liever al mijn auto’s zwart’
-
Morgan maakt ons blij met een (elektrische) dooie mus
-
Waarom de allerleukste elektrische auto per direct niet meer te koop is
-
Minder elektrische auto’s graag
-
Prijs ‘powerbank’ Tesla Cybertruck gelekt
-
Er ontbreekt iets heel belangrijks bij deze Mini Cooper John Cooper Works
-
Duik in de prijslijst: dit heeft de BYD Seal te bieden