Ook Nissan GT-R Nismo onder het mes
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F05%2FNissan-GTR-Nismo-12-e1464603822995.jpg)
Nadat Nissan de ‘standaarduitvoering’ van de GT-R een tussentijdse opfrisser gaf, was het wachten op een opgefriste versie van het topmodel Nismo. De belangrijkste verbetering? De motorkap belooft sterker en stijver te zijn, zodat de klep op hoge snelheid de aerodynamica niet langer verstoord.
Aerodynamica
De motorkap van de GT-R Nismo wilde volgens Nissan op (extreem) hoge snelheid vervormen en bewegen, wat niet ten goede kwam aan de luchtstroom over de sportcoupé. De Japanners claimen nu het probleem te hebben opgelost. De aanpassing maakt deel uit van een serie aanpassingen die de aerodynamica van de GT-R ten goede moet komen. In navolging van de gerestylede GT-R krijgt ook de Nismo-variant een aangepaste styling met onder andere een grotere grille en andere bumper. Het exemplaar op de Nismo is echter specifiek voor het topmodel, wat ook geldt voor de koolstofvezel frontsplitser. De aangescherpte koets van de GT-R Nismo zorgt voor meer downforce, niet alleen ten opzichte van zijn voorganger, meer dan welke Nissan dan ook.
Onveranderd
De vernieuwde GT-R kent een opnieuw afgestelde wielophanging. Op motorisch gebied blijft alles bij het oude. De 3.8 V6 turbo-benzinemotor produceert nog altijd 600 pk.
Herfst
Nissan start komende herfst de levering van de in rood, wit, zilver en zwart verkrijgbare sportcoupé.
Lees ook:
Ook interessant
-
De nieuwe Dacia Duster is een budget mini-Hummer
-
Duik in de prijslijst: dit kost de nieuwe Peugeot 208
-
Camper-eigenaren opgelet! Duizenden Nederlanders recht op schadevergoeding
-
Deze nieuwe laadpalen van Lotus zorgen voor spanning bij Tesla
-
Origineel Max Verstappen-pak van Grand Prix Nederland te koop
-
Car of the Year: dit is de shortlist met beste auto’s
-
Lancia dood? Nee, dit is de nieuwe Ypsilon
-
Deze betaalbare gezinsauto met enorme actieradius is potentiële verkooptopper
-
Nederlandse EV-subsidie blijkt lachertje naast de rest van Europa
-
NSU Ro 80 is een betaalbare klassieker met wankelmotor
-
Waarom Porsche de Panamera Sport Turismo de nek omdraait
-
Covermodel: Sunbeam Harrington Le Mans – Heeft zijn root(e)s in de autosport