Ook jij kan bieden op deze nieuwe Bugatti Chiron Profilée
![Bugatti Chiron Profilée, bieden, nieuwe](https://img.autovisie.nl/images/X3UpFhrmeNcXZP1dKxStbnAPtpk=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F12%2F08-BUGATTI_CHIRON-Profilee.jpg)
Bugatti trekt het doek van een wel heel bijzonder model: de Chiron Profilée. Van de auto wordt slechts een exemplaar gemaakt. En die is nog niet vergeven. Sterker nog, je kan zelf bieden.
Die Chiron Profileé is bedoeld als minder radicale versie van de Pur Sport. Toch blijft de Bugatti alles behalve een subtiele verschijning.
Bugatti Chiron Profilée is minder radicaal
En dat is absoluut geen kritiek, want het design van de Chiron Pur Sport is slim, karaktervol en bovenal indrukwekkend. Het grootste verschil met de nieuwe Bugatti Chiron Profilée in vergelijking tot de Pur Sport is de achterspoiler. Geen grote vleugel die op de auto is gezet voor meer neerwaardsgte druk, maar een soort ducktail met luchtdoorlaat is verantwoordelijk voor 80 procent van de neerwaartse druk.
![Bugatti Chiron Profilée, bieden, nieuwe](https://img.autovisie.nl/images/KonGPwqKbTFGab7IGrW5YcJTFOg=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F12%2F07-BUGATTI_CHIRON-Profilee.jpg)
En die druk is nodig. Ondanks het getemperde esthetiek haalt de Bugatti Chiron Profilée een topsnelheid van 380 kilometer per uur. De Pur Sport heeft een topsnelheid van 350 kilometer per uur. Van 0 naar 100 kilometer per uur sprinten ze even snel, in 2,3 seconden. Met 5,5 tellen zit je op de 200 kilometer per uur.
![Bugatti Chiron Profilée, bieden, nieuwe](https://img.autovisie.nl/images/iUVd1jqK78FFPQ7o8CQh4fCRh-U=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F12%2F01-BUGATTI_CHIRON-Profilee.jpg)
De aandrijflijn is identiek aan die van de Bugatti Chiron Pur Sport. De krachtcentrale, bestaande uit een W16-motor met een slagvolume van 8 liter en vier turbo’s, levert een vermogen van 1500 pk en 1600 Nm aan koppel.
Een herziene neus
Naast de achterkant en topsnelheid is ook de voorkant iets aangepast. Zo heeft het model bredere inlaten om koeling van de radiateurs te verbeteren en helpt een herziene frontsplitter mee aan de luchtgeleiding en downforce.
Stugger en meer camber
Bugatti heeft ook het onderstel aangepast voor de Chiron Profilée. De veren zijn 10 procent stijver dan die van de Sport en de achterste wielen hebben 50 procent meer camber. Dit betekent dat de wielen schever onder de koets staan waardoor je harder een bocht door kan.
Bugatti zou Bugatti niet zijn als ze ook maar ergens op zouden besparen. Daarom is het interieur voorzien van geweven leer, carbon en massief aluminium. Dit alles bij elkaar gebracht door een Aterlier uit Molsheim. Desondanks straalt het interieur eenvoud uit, net als bij de andere Chirons.
Ook jij kan bieden op de Bugatti Chiron Profilée
Heb je miljoenen liggen en ben je geïnteresseerd in de nieuwe hyperexclusieve Bugatti? Dan kan je gewoon bieden. De Bugatti Chiron Profilée wordt op 1 februari geveild door RM Sotheby’s, waarbij een percentage van de opbrengst naar goede doelen gaat.
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze extreem zeldzame Bugatti kan nu van jou zijn
-
EB110 Super Sport is de ultieme Bugatti | Sjoerds Weetjes 406
-
Bugatti Tourbillon met V16 in detail: sterker en luxueuzer dan ooit
-
Deze auto is een echte Transformer en kan van jou zijn
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom